Mary - mitt år 2009

HÄR ÄR LÄNKEN till listan från förra året (2008).

*Nämn tre saker du aldrig kommer glömma med året som gått.
Flyttat från Löpargymnasiet därmed tog jag studenten, att jag flyttade till USA och att jag gick emot mina egna värderingar att långdistansförhållande inte funkar!

* Vad gjorde du 2009 som du aldrig gjort förut?
KÖRKORT! Flyttat utomlands. Börjat plugga på engelska. Börjat älska Disney Channel och spela farmville ;) 

* Vilka länder besökte du?
Storbrittanien/Edinburgh - terräng tävling med Göteborg
Portugal/Monte Gordo - träningsläger med Löp sista året
Tyskland/Mannheim - tävling!
USA/Dallas - flyttade dit i augusti
Mexico/Tijuana - en halvdags tripp

* Vilket datum från 2009 kommer du minnas, och varför?
När jag sprang GE-galan och persade på 1500 m
Student dagen
Dagen mitt flyg lyfte till USA
Marcus och min 1års dag

* Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2009?
Bitch - Meredith Brooks (från studenten, sen spelade jag sönder den resten av året :P)
http://www.youtube.com/watch?v=M60cl7bKCMw

* Blev du kär under 2008?
Nope, men jag var redan tokkär från 2008. ;D

* Vad gjorde du på din födelsedag?
Var ju inte "hemma" på min födelsedag.. men jag gick i skolan och på kvällen var jag och mina underbara kompisar i Dallas ute och åt mat. Sen var vi hemma hos Silje och åt hembakta kakor!
Just de, Emmy skickade tre grattis-sms; första: swe tid, andra: ny-tid, trejde: dallas tid. SÅ SÖT! :D

* Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre??
Om det hade regnat mindre på hösten.

* Vilka nya personer är du glad över att ha lärt känna under året?

Min roomie Veronika! :D Och alla andra underbara tjejer i xc-laget och track laget på SMU +mina nya coacher. Även en hel del andra galna människor i Dallas. haha, <3

* Höll du några av dina nyårslöften?
Ta körkort - check
Inga G i gymnasiet - check
USA - check
;)

* Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
En bil och en mac dator. Seriöst? En mamma som lagar all mat till mig!

* Vad var din största framgång 2009?
Att jag anpassningen till USA livet gick mycket smidigare än vad jag hade förväntat mig. Att jag och Marcus har klarat av att kämpa med att vara så långt ifrån varandra.

* Största misstaget?
Att inte jag tog med mig fler adapter till USA

* Har du varit sjuk eller skadat dig?
Lite skavanker i knän och fötter. + stukade fötter. Har vart lite sjukt också. Inte bästa "frisk som en nötkärna"-året precis.

* Vad spenderade du mest pengar på?
flybiljetter ;)

* Gjorde någonting dig riktigt glad?
Min soliga varma studenmottagning, New York resan med fiemma,

* Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare, absolut!

* Vad önskar du att du gjort mer?
Solat mer!

* Vad önskar du att du gjort mindre?
Data nördat.

* Hur tillbringade du julen?
I San Diego med Koskinen familjen. Vi var först på Wild animal park, sen träning, sen paketöppning! :D

Vem saknade du?
Familj, vänner och kjäresten!

Årets bild blir denna... eftersom jag hade den som profilbild på fb bild i ett halvår typ :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />