Emmy - mitt år 2009

här är länken till min lista från förra året 2008_emmys_lista

*Nämn tre saker du aldrig kommer glömma med året som gått.
USA
 - Manhattan College, Fiemma i NY under Thanksgiving, San Diego över jul och nyår och massa massa annat som inte får plats att skirva här.

Gotland tillsammans med Fia, Linda och Sara - perfekt väder och härlig semester



Körtelfeber
som förstörde min utomhussäsong - men jag deppade inte ihop för det allt för mycket. passade istället på att jobba mer och umgås med mina vänner!

* Vad gjorde du 2009 som du aldrig gjort förut?
hjälpte Åfelia att föda sina 8 valpar, åkte till USA (flög ensam, stod på enga ben i ett helt främmande land), köpte cider på bolaget, firat jul/nyår utomlands

* Vilka länder besökte du?
Spanien - träningläger i maj
USA (New York, Philadelphia, Pennsylvania, San Diego, Los Angeles)
Mexico - Tijuana



* Vilket datum från 2009 kommer du minnas, och varför?
11 september. Kajsa fick somna in för evigt <3

* Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2009?


 
 

* Blev du kär under 2009?

läs fem frågor ner så kanske du kan gissa svaret på den här frågan ;)

* Vad gjorde du på din födelsedag?
20 årsdagen firades med en sovmorgon, sedan åkte till systemet med Fia. Tåg med Jossan, Fia och Ida in till Stockholm, middag på Vapiano, drinkar på Fridays, utgång på Collage och The Soap Bar sedan galen taxi resa tillbaka till Södertälje! lyckad kväll tillsammans med några av de bästa <3




* Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre??

Ja - bra resultat på löparbanan

* Vilka nya personer är du glad över att ha lärt känna under året?
Alla härliga vänner i New York



* Höll du några av dina nyårslöften?

Hade inga nyårslöften att bryta

* Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
USA och en pojkvän (var förra årets svar på denna fråga)...
Så inför nästa år så återstår ju bara en sak ;)

* Vad var din största framgång 2009?
att jag har ändrat mitt sätt att se på vissa saker - har fått ytterligare ett par glasögon så nu kan jag se världen från ytterligare ett perspektiv. och att jag är självständig och klarar mig bra att träna och studera i New York

* Största misstaget?

kan tala om att det hände under andra halvåret av året och på andra sidan stora blå men mer tänker jag inte berätta haha ;)

* Har du varit sjuk eller skadat dig?

Ja 2009 har varit ett lite olyckdrabbat år på den här fronten, lite småförkylningar, småkrämpor här och där, körtelfeber, och virus i lungorna. hoppas på att nästa år blir bättre på den här fronten

* Vad spenderade du mest pengar på?
Alla utgifter på den långa och jobbiga vägen till Manhattan College.

* Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja när allting var klart med resan till New York blev jag oerhört glad!!

* Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
svårt att svara på. jag har varit glad, jag har varit ledsen och så har jag  varit allt.mitt.emellan.

* Vad önskar du att du gjort mer?
kramat Kajsa

* Vad önskar du att du gjort mindre?
Färre tågresor mellan Västerås och Södertälje samt stressat över alla formulär och liknande till USA resan

* Hur tillbringade du julen?
Började dagen med att träna, sedan åkte vi till Wild animal park (åkte på safaritur och gick omrking och kollade på djur i ett par timmar), sedan åkte vi hem och åt en svensk (så svensk vi kunde) julmiddag.

Vem saknade du?
jag saknar inte bara en utan flera stycken som befinner sig på andra sidan stora blå- får träffa dom igen till sommaren <3 och såklart Kajsa!!


det har varit ett bra år, jag har gjort oerhört mycket roligt och mått väldigt bra för det mesta. hoppas att 2010 blir lika bra - om inte ännu bättre ;)

finns så mycket bilder som jag skulle vilja lägga upp och så mycket saker jag skulle vilja skriva om, om du är intresserad så finns det alltid arkiv att bläddra bakåt i. men här får ni några bilder på saker som skett under året men som jag inte har skrivit omi den här listan... (bland annat sista tiden i Västerås, britney Spears konsert, Lindas 21 årsfest, våran 20 årsfest, åfelia och Stellas valpar, sommarjobb på tom tits, , löparskiva, stafett-sm)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />