Maryy'' trött på OS?

Min favorit blogg just nu är "OS-bloggen" på aftonbladet. Där bloggar alla OS-reportrar om OS, fast inte om tråkiga saker som "VARFÖR HAN FÖLL I FINALEN".. utan de är mer ironi och små oviktiga saker runtomkring som är sjukt kul att läsa om. hehe. Om man har den humorn då...
'



Det här inlägget var sjukt kul tex:

""LÄNGDSKIDOR. Kungen glider ju runt lite hur han vill här på OS, förbi alla avspärrningar som vi vanliga, med rött blod, inte har en chans att passera.

Jag frågade SOK:s presschef Björn Folin lite om hur det där funkar.

– Jo, kungen har full access överallt. Utom till ett ställe: den mixade zonen.

Det är där vi reportrar regerar, så det bryr sig nog inte hans majestät särskilt mycket om.

***

För övrigt hade Simon Bank en liten söt historia häromdagen om hur han under Salt Lake-OS, mitt under Mühlegg/dopnings-hysterin, skulle få stopp på kungen, som just hade passerat honom och var på väg ut ur den stora lokalen genom en dörröppning.

– Jag tänkte snabbt: ”Va fan ska jag ropa”. Det blev ett högt och tydligt ”Ers majestäääät”.

Och jodå, kungen stannade. Självfallet.

/Flinck, Whistler"""



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />