Maryy' Cykel-änglar

Idag så fixade jag och Klara massa ärenden efter skolan. Bland annat svängde vi förbi cykel affären för att fixa växlar, lösa delar och bromsar på våra B-cyklar. Killen i affären kollade igenom Klaras cykel och sa;"det blir 160 dollar för att laga det här". Våra hakor trillade i golvet medans vi snabbt tog en diskussion på svenska om hur mycket vi skulle tjäna på att köpa nya cyklar istället. Killen som antagligen kunde läsa av vår diskussion sa " Ja, så går det när man köper de billigaste cyklarna på Target och låter de stå ute året runt. Varför tror ni de är billiga egentligen?". Då slog jag och Klara på den stora svenska charmen och strax därpå gick vi därifrån med löfte att få två andra cyklar imorgon för en billig peng. Och då pratar vi bra cyklar, inte 500 kronors cyklar med bromsar svaga som vinden i Texas på sommaren.

Med det här vill jag säga att det är bra ibland att vara från Sverige och springa track.
häähä, jag har bara ett ben. Har jag sagt de eller?

Kommentarer
Postat av: c.

sv: hahhaha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />