FIA - En annorlunda sommar

Gårdagen var inte rolig för jag fick ett mejl från Tom Tits som berättade att dom inte tänkte återanställa mig för sommaren eftersom dom skulle anställa någon annan som kunde jobba hela sommaren. Jag kunde jobba hela juni och hela juli men dom vill ha någon som kan jobba maj-sep. Jag trodde att jag skulle få sommarjobba där igen men nej nej tydligen inte. Kom som en chock måste jag säga... Med klump i magen ringde jag hem och sen började jag mejla runt till massa olika jobb. Haha friidrottsskolan i Täby finns ju där om jag vill, men vill jag verkligen jobba i sthlm och helt alone med massa 96er? Nej det var ett desperat mejl i försök att få lite pepp att jag hade något jobb i alla fall... Jag skickade även till ica maxi, sportscamp och mando och ikväll ska jag skicka till ett sommarkollo i Gnesta där dom söker ledare.

Jag har panik över det här, vet inte varför men jag trodde jag hade ett sommarjobb och nu sitter jag här utan sommarjobb. Jag måste jobba ihop lite pengar för hur ska jag annars klara mig? Men i dag har jag funderat lite och det är ju inte så dumt ändå att jobba typ två veckor på sommarskola eller sportscamp, campingen, mando eller vart jag nu får jobb, och sen fokusera på att ta körkortet.

Att ta körkort är något jag verkligen vill göra men jag har inte tagit mig tid eller haft tid för att börja med det. Men om jag inte jobbar i sommar så kan jag fokusera på att köra bil och plugga teori, smart va? Haha :) Jag behöver inte tänka på hur jag ska betala det men jag måste kolla med mum och dad som har lovat att betala mitt körkort om dom kan tänka sig att hjälpa mig med det i sommar.


Om någon har något förslag på något sommarjobb jag kan söka så hör av er!!!!


Tänk om jag måste spendera sommaren på stranden -vilken hemsk tanke


Kommentarer
Postat av: Mum

Körkortspengar fixar vi :)

2010-04-08 @ 06:22:24
Postat av: dad

Vi=Leena!

2010-04-08 @ 07:33:04
Postat av: Linda

Fia, jag vet att Lena på Mando vill ha någon som jobbar i sommmar (antingen helg eller vecka), så ligg på, på det om du vill.. (hon frågade mig om jag vill jobba där om jag inte fick de andra jobben)

2010-04-08 @ 08:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />