Maryyy' pyttelite

Godmorgon SWE!

Jag ska precis krypa ner i min rosa bädd. Men först ska jag berätta lite om kvällen. Boulevarden var fin, det var massa folk och sjukt mycke tält som gav ut mat å sånt. Å de var massa hög musik och folk som dansade. Men det har varit riktigt varmt idag så alla svettades kopiöst.
  Sen när klockan tickade närmare sju drog vi oss ner till arenan. Men av matchen fattade jag ingenting, de sprang lite hit och lite dit. Amerikans fotboll liksom, hallå? Är de ens en sport? Sen när någon "amazing" hände så sprang en livs levande ponny över planen (ponnyn heter peruna och är skolans maskot :P). 

Vi drog med de norska jäntorna Kristine och Monika typ efter en timma el nått. (De spelar typ i tre timmar, palla). Då hamnade vi starbucks med en kille som norskorna kände. Han var najs och han skjutsade hem oss till Kristine och Monikas lägenhet. Där lärde han oss hur man skulle ragga på amerikanska killar. HALLÅ? Som om vi behöver hjälp, det är bara att säga att man är från swe och de skriker "THAAAT'SS AWEESOOMEE!!" och sen blir man bästa vänner. =P
  Men iaf, eftersom det var Monikas birthday hade vi bakat kämpegoda brownies till jäntan. Sen kom det lite tenniskillar och andra kompisar till lägenheten. En tenniskille kunde prata perfekt svenska när man bad han upprepa ord. Coolt. Sen skjutsade George hem oss :D sweeet.



Imorgon ska vi köpa cyklar och springa longdistance 75'. Yieeyyyy. ;P


Godnattii.

åh, jag saknar löpet. lite. pyttelite.



visste ni att om man sjunger "bä bä vita lamm" så sjunger de på norska:

- åt pyttelille bror
på sista raden i sången. Vi sjunger ju - Åt lille lilla bror.
De lät så sött när de sjung "pyttelitte bror". ÅH, norska är så fint :D Tycker ni inte?

Kommentarer
Postat av: fiemmum

varje gång du skriver peruna...så bli det lite roligt då man tänker vad det är på finska...Potatis.... :O)

2009-09-06 @ 17:46:01
Postat av: lena

haha jag var oxå på foot ballsmatch och fattade inte alls grejen! nån snäll stackare skulle försöka förklara reglerna o det för mig men det..hjälpte inte.

hur mycket har ni i skolan då? är det mkt att göra`?

kram!

2009-09-06 @ 17:56:32
Postat av: lena

haha igen! potatis-maskot, coolt måste jag medge

2009-09-06 @ 17:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />