Emmy

idag är det den 21 september.. sist jag skrev var det den 17. vad har hänt sen sist? i lördags var det dags för en tävling. jag sprang bara första milen för att testa på hur det var att springa terräng.. särskilt testa på att starta med 200 pers.. vet ni hur rädd jag var haha jag sprang med rsten av tjejerna i mitt team. vi hamnade precis bakom den främre klungan och när vi sprang ut på den lilla biten asfalt som fanns på banan så hördes det smatter av allas spikskor.. jag blev livrädd- fan vad det lät.. jag fortsatte puttas och knuffas och höll mig undan från staketet på insidan för jag ville inte bli inmosad i det! efter cirka 1000m kollade jag bakåt och det skulle jag inte ha gjort.. shiit vad med folk det var bakom mig och det fanns inte en enda lucka.. jag blev livrädd haha.. om jag stannade så skulle jag bli ihjälptrampad haha. fortsatte springa och såg tillslut en bil som jag hoppade bakom som skydd från resten av hjorden... puuh jag överlevde. det finns ju typ inte ens chans att stanna, alla som är bakom en puttar en framåt! thats good! jag kommer behöva hamna i främre klungan på lördag för då ska jag springa min första 5k terräng tävling.. hjäälp och blää!

efter tävlingen gick jag och shoppade lite i affärerna i området.. köpte lite mat och så köpte jag äntligen en mobiltelefon!!! en lila men silvriga blommor :D har dock en ful antenn men det gör inget för den är fin ändå ;)
efter shoppingen pluggade vi lite i bibblan. sen var det middag. och efter middagen så bytte vi om till våra festkläder, på med de höga klackarna, fram partydressen och dunka musik... sen kom limosinen och hämtade oss och körde oss till ett nyöppnat ställe inne i stan där vi hade reserverat ett vip bord och där skålades det i champange och sedan dansade vi hela natten lång till grymt bra musik innan vi tillslut tog en gul taxi hem och sov gott tills vi vaknade igen pigga och glada på söndagen.. haha okeej jag ska sluta drömma. efter middagen så bar jag och Lauri våra tvättkorgar till huset intill.. tog hissen upp till 10 våningen och knackade på en kille i track teamet. han gav oss sitt kort till tvättmaskinerna (de tvättar gratis i deras dorm värsta oschysst). men tro inte att han var så snäll att han lånade ut det åt oss nej nej med nyckeln fick vi också ett stor jävla tvättkorg med hans smutsiga tränings kläder och underkläder.. bläää haha!!! men vi räknade ut att vi sparade över 10 dollar på att tvätta där och tääänk hur mycket det blir om man tvättar ofta... stor månadskostand!! så det är värt att tvätta hans smutsiga underkläder för att vi ska få tvätta våra kläder gratis haha! tvättade dessutom min roomie andreas kläder utan att hon visste om det.. vek in dom i hennes lådor sedan!!! snäll man kan vara ibland..

det var ett jäkla projekt att tvätta, tog över 3 timmar.. vi tvättade på typ 5 olika våningar haha så det blev mycket springandes i trappor för att skifta mellan tvättmaskiner och torktumlare haha! vi låg i sofforna i common rum och kollade på tv under tiden kläderna blev rena!! efter det gick vi tillbaka och städade upp i våra rum innan vi gick och la oss! roliga vi kan vara ibland alltså.. haha sen på söndagen klev vi upp tidigt och pluggade ett par timmar.. men seen!!! tadaaa åkte vi in till city och shoppade :D vi gick omkring i timmar och kollade i affärer, åt god oreoglass... jag köpte ett par skor, en kofta, en blus och ett sött hårband (våran eyecatcher). sedan så blev vi tillfrågade om vi ville jobba i Abercombie och Fitchs klädaffär.. bytte nummer å så.. men sedan kom vi på att vi inte får jobba pga scholarshipet!!! haha typiskt! efter shoppingrundan var dte middag hemma hos Maria i lägenheten. Maria hade lagat hemmagjorda köttbullar som vi åt med potatis, brunsås och lingonsylt. dessutom hade hon bakat äppelkaka till efterätt.. MUMS!!! det var mysigt, sånt ska vi göra oftare...

nej nu får det vara nog med bibeluppsatser.. här kommer lite bilder för er som hellre ser på sådana än läser ;)

















nu ska jag byta om inför träningen.. bilderna från köttbullemiddagen kommer senare!!! ciaooo


Kommentarer
Postat av: Sanna

Vilken fin kofta !!!

Postat av: mum

Vilka fina kläder + hårband

2009-09-21 @ 23:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />