FIA - Redan torsdag.

Dagarna flyger iväg och det är redan torsdag!

Det är lite läskigt faktiskt vad fort tiden går, snart är det bara tio veckor kvar, snart bara några dagar :)

Igår simmade jag med R, han har köpt simglasögon och kollat upp på youtube hur man simmar så igår simmade han "på riktigt" doppade huvudet under vattnet varje simdag och dök upp och hostade eftersom han andades ut när han var uppe och in när han var under vattnet, lite roligt men han blev bättre och bättre på det. Jag simmade tantsättet men jag vill lära mig att kråla, det är ett av mina mål här i livet!

Ett annat mål är att lära mig åka på skateboard, alla använder sådana och det ser så kollt ut. R tycker att dom är galna för dom har noll respekt, och det är faktiskt sant dom kör slalom i folkmassan och ibland är det riktigt nära att det blir en krock. Men jag ska inte vara en sådan person jag ska vara lugn och bara åka där det inte är så mycket folk :)

Ett annat mål här i livet är att lära mig surfa, jag kunde tagit chansen idag efter min bibellektion eftersom Marianex2 ska till Mission Beach och surfa, jag tackade ja igår men sen kom jag på att jag har möte med en av mina lärare runt ett. Så början till att uppfylla det målet får vänta.

Igår hade jag genomgång för matteprovet på måndag, det känns bra det är bara lästalen som är jobbiga. En kille hade fått gå om matten 3 gånger, stackarn, men det betyder att det inte är kört för mig om jag inte klarar den. Jag ska kämpa och klara den, men klarar jag den inte så finns det en mening med det. Det finns en mening med allt, kom ihåg det A. 

Jag tycker om mina bibellektioner, bibel är riktigt inspirerande! Jag läser någon rad ur the secret varje kväll, det är min bibel. Jag hittade en annan upplaga som jag ska beställa hos walmart. COOLT!

Tankarna om framtiden snurrar runt runt runt i mitt huvud, eftersom dom snurrar runt förstår ni kanske att jag inte hittar några vettiga svar till dom. Jag önskar att jag kunde ta ut dom och lägga dom i en låda så jag kunde bara få vara. Jag bara var igår när jag på väg till AC satte mig ner på en av bänkarna och njöt av solen i 20 minuter. Det var underbart, livet är underbart!

Jag är klar med mina 8 timmar i study hall så idag efter lektionen ska jag sätta mig ned hos sköldpaddorna som är min och Julias favoritplats, där ska jag bara vara och skriva på min historialäxa. Som handlar om the new great thinkers som förändrade samhällena, kanske därför mitt inlägg blev så filosofiskt, jag fann inspiration haha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />