Emmy - sitter i studyhall och skriver pa en osvenskt tangentbord...

idag har jag kommit fram till tre saker

1. det gar att bli passerad av 14 tjejer pa 800m
2. en dialog ar oftast alltid battre an en monolog
3. jag ska sluta bry mig om vad andra tycker och sager

for att forklara lite ytterligare.
1. idag hade vi ett terranglopp, det var bara 4 lag och vi sprang bara 3km (kan inte fatta att jag sjalvmant anvande ordet bara, haha men iallafall). jag invigde mina terrangspikskor och javlar vad jag sprang fort de forsta tva km. jag lag i taten och kunde inte fatta det sjalv. efter den langa backen sa sprang jag inte langre bredvid Maria och tredjeplatsen jag hade forvandlades meter for meter till en 17 plats i mal. shit vilken syra jag hade i benen. efter tavlingen joggade vi 2 km och sedan sprang vi 2 km snabbt igen och efter det snabbt 1 km och darefter stegringar och nerjogg.. jag kanner mig sa himla stark!

2. efter loppet sa sa jag till coach att jag ville prata med honom om lite saker. sa vi gick en liten promenad och pratade. jag borjade beratta vad jag vill gora och forandra och sa att jag inte ville springa mer xc. han sa att han vill att jag springer ett xc lopp, det ar nasta fredag. jag ba va? blev jatteforvanad for jag trodde han skulle fa mig att springa de andra resterande 6km loppen ocksa men icke sa nicke. jag ska talva ett lopp! dessutom sa kom vi fram till foljande jag ska borja trana en gang i veckan med hack/sprint coachen och den gruppen som springer kortare. dessutom sa ska jag borja kora mer snabbhet nu sakta men sakert samtidigt som jag inte tappar uthallighetstraningen. och for inomhussasongen vill han att jag ska springa 1000m och nerat, mest 800m men aven nagra 500m och sa ska jag springa 4x400m :D det kandes sa himla bra att prata med honom, sarskilt nar han tillslut sa det jag ville hora!

3. den tredje saken vill eller orkar jag inte ga in pa sa mycket. men manga har lagt sig i min traning och gjort att jag har borjat tvivla pa att det coach sager ar ratt. sa jag skickade ett sms till coach edman och bad honom logga in pa msn sa jag kunde skriva av mig lite. vi chattade ett tag och jag skrev av mig, det kandes bra. jag ska strunta i vad andra sager for det ar bara jag sjalv som kan paverka det jag gor oavsett vad andra gor eller sager.


i vanliga fall brukar jag grata och ge upp i sadana har lagen, men nu ni! emmy ar inte samma gamla emmy langre. inga tarar och inget ge upp, det har kanns grymt :) jag kan jag vill och jag ska!! vanta ni bara ;)

hmm ett inlagg ar inte roligt utan en bild.. ska kolla vad jag har att erbjuda har pa datorn...


this is a chipmunk.  forst trodde jag att det var ekorrbabys men nar jag sa det en gang pa traningen sa fick jag hora att det inte var en ekorre uten en chipmunk. dom ar sa himla sota, och chipmunk ar ett sa gulligt namn. kanske inte varldens roligaste bild... men hej det ar iallafall en bild ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

låter bra!!

2009-10-22 @ 14:57:41
Postat av: lenis

Heja Emmy heja EMMY:D

stark tjej.

2009-10-22 @ 15:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />