mary' varför man ska vara tvåspråkig.

heellluuuu,




En bra sak med att kunna svenska! :P

Igår på mattelektionen satt jag (som vanligt) med min franska kompis Brazil/Razil/Bazil el vad sjuttsingen han nu än heter. Så när vi satt där lungt och stilla och pratade så kommer Lina fram (en svensk simmar tjej) och frågar: "känner du han???" på svenska.
"Ehhh aaa", svara jag "varför undrar du de?"
"Min kompis tycker han är snygg"
"Haha, gör hon?"
"Ahh, åså känner du han. Hur är han som person?"
"hahahha, kul att vi pratar om han när han sitter här bredvid"
"hahah"
"ahh, men han är sämst på matte. Men tydligen har han A i allt annat. Han var med i fotbollslaget förut.. bla bla bla.."

Haha, iaf. Så satt ju fransmannen bredvid mig och såg ut som ett frågetecken. Efter Lina gick å satte sig fråga han:
"va sa hon?"
ja ba; "hon fråga om provet"

/M:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />