Emmy - Thanksgiving paraden

på torsdags morgonen efter några timmar sömn så klev vi upp tidigt, köpte varm choklad på Dunkin och tog Subwayn in till city. När vi kommer fram så är det redan fullt med folk, många hade köat i flera timmar för att få en bra plats för att se den traditionella thanksgivingparaden från Macys. Vi stod längst bak först, såg ingenting men sedan så trängde sig jag, Mary och Siri framåt i folkmassan. många blev arga och det förstår jag men äsch vi kommer aldrig mer träffa dom igen. tillslut hittade vi en kanonbra plats att stå på, ett staket längs ett hus. där klättrade vi upp två stycken och balanserade medan den tredje stod nedanför, sedan bytte vi platser. paraden var häftig, hur mycket folk som helst och massa häftiga ballonger och "framträdanden". Efter en timmes balanserande gav vi upp och trängde oss ut igen till Fia och Lisette som stod längre back. Då gick vi till ett cafe i närheten innan det var dags att bege sig ut på nya äventyr i New York city för resten av dagen (och natten)...


varm choklad och knäckebröd med randig kaviar!!!!

Andrea + syster Jonna, Lisette och Siri

Fiemma <3

vi räddade några ballonger som lossnade från ett träd


ser ni Fia och Lisette??

se så söta och glada

såhär stod vi och balanserade

jag blev lite trött så jag hoppade ner och vilade lite på en fläkt

glada gänget

fika paus

mumsig soppa

någon nyttig hälsodryck som gjorde att jag sprang och kissade 100000000 gånger resten av dagen


torsdagen var den mest galna dagen i New York, varje händelse förtjänar ett inlägg för sig. kanske räcker med att säga att vi var vakna över 24 timmar i sträck för att ni ska förstå att det var en händelserik dag (läs dygn)...


Kommentarer
Postat av: er hemliga beundrare

fy fan vad häftigt ni verkar ha det. bli så hiimla avunsjuk på er!!!!!

2009-12-02 @ 20:13:13
Postat av: Nathalie

Vad man blir sugen att åka till USA när man läser om allt ni gör!



Svar till Emmy: Haha, ja den är snarare en godnattsaga än en skolbok. När läste du den boken föresten?

Postat av: Hanna

åhh de ser FAB ut!!!

2009-12-03 @ 12:51:07
URL: http://lawt.blogg.se/
Postat av: Em

Nathalie: jag läste den under min andra kurs på beteendevetarprogrammet. fast vi behövde inte lära oss hela boken, skulle bara använda den som referens till en uppsats så jag läste bara ett styckte eller två :P

2009-12-03 @ 15:26:18
URL: http://fiemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />