Mary; tog sagan slut nu?

Vi har tänkt, pratat och gråtit en massa. Men inners inne visste vi båda att vi inte tror på långdistansförhållande.

Vi hade tänkt att försöka. Ge allt för att få det att hålla. Men sen då? Marcus har två år kvar på Löpet. Jag har ingen aning var min näsa pekar. Kankse stannar jag i USA i fyra år om jag trivs. Och vill vi ha ett förhållande på skype och msn-spel? Nej. Inte heller var vi taggade på att säga det genom skype. Hellre face to face, och ta de jobbiga nu. Börja på nytt sen.

De här nio månaderna har varit de bästa i mitt liv. Och om vi vill ha chansen kvar till ett förhållande i framtiden, när vi båda är i samma del av livet, är det bäst att det slutar nu. Nu, när alla dörrar fortfarande är öppna.
   Annars skulle de underbara övergått i svartsjuka, tårar, bråk, jobbiga känslor...och dörr efter dörr skulle stängas.

Men nu slutar vi som vänner. Bästa vänner som fortfarande älskar varandra. Jag hoppas att vi kommer fortsätta vara vänner. Och jag hoppas att vi tar rätt beslut genom att göra detta.


/Mary


Kommentarer
Postat av: Anonym

men åh...

2009-08-12 @ 08:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />