Emmy - at Manhattan College

Idag har vi varit på orientation typ hela dagen, det var sjuukt tråkigt och jag skämdes över at gå omkring med min nybörjarmapp så jag lämnade den gröna mappen på rummet efter första saken.. det var dumt gjort får jag fick springa och hämta obligatoriska formulär hela tiden haha...

Vill ni höra det sjuukaste haha! jag mötte Tobias Lungren idag utanför the gym!!! Fatta om jag blev förvånad men vi hann bara snacka som hastigast för jag var tvungen att springa iväg med mina papper!!! Jag mötte honom andra gången när jag hade hämtat papper för tredje gången i mitt rum, då stod han i hissen! Och eftersom jag redan var försenad så följde jag honom till the subway och snackade lite skit!

Dagens träning var tuff, vi sprang 2x2.5km, första sprang jag på 10.29 och sedan vilade jag i 10 minuter och på den andra hade jag 10.19. mitt mål var att springa den andra snabbare än den första vilket jag klarade :D
Det var sjuukt jobbigt, jag menar sjuuuukt jobbigt haha! Hade jag varit hemma i sverige hade jag säkert tyyp börjat gråta.. ok kanske inte så jobbigt men jag var helt slut, kommer inte på någon gång jag var så trött under så lång tid!! herregud! snackade med coach idag också, han sa att det kommer vara jobbigt i typ 4 veckor eftersom jag inte är van men att jag ska kämpa för att komma igenom det för att jag kommer ha nytta av det under inomhussäsongen också eftersom 800m kommer kännas så kort då!! och det kan jag verkligen tänka mig haha fy fan vad långt det var med 2.5km haha :D
efter det så gick vi igenom styrkeövningar med våran styrkecoach och så tog vi ett isbad och sen åt vi middag...

Efter middagen så duschade vi och så har vi varit och spelat laser tag (typ som laserdoom) det var sjukt kul!! Jag, Lauren och Andrea sprang omkring i det mörka rummet och skrek som stuckna grisar så fort vi mötte någon haha! Efter det gick vi till utomhusbion och åt popcorn och glass! Filmen var mindre bra så vi gick när våran andra omgång popcorn var slut! Kommer säkert vara jättemysigt med utomhusbio senare i höst när det är fler studenter på skolan och bättre filmer :D

Nu ska jag massera mina stackars vader sen ska jag sova för vi ska upp och göra något test i biblioteket imorgon för att se så att vi hittar i biblioteket (annaras måste man ha en kurs med bibliotikarierna haha) Vi har ingen morgonträning imorgon och på eftermiddagsträningen ska vi spela fotboll och kanske springa några gräsdiagonaler efter det, det kommer bli roligt :D


Kommentarer
Postat av: fiem mum

låter kul, bra jobbat emsam

2009-08-28 @ 09:40:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />