FIA` Trött

Jag är trött men jag måste försöka komma igång med mitt arbete till ledarskapskursen.. I dag har jag haft lektion till tre och direkt efter den åkte jag hem och gick till sydpoolen och tränade. Jag åkte hemifrån vid elva och kom hem runt sju, oj vad tiden går snabbt när man har roligt ;) Haha!

Jag letade fram ett silverarmband i dag som jag märkte var väldigt skitigt så jag sökte runt på tips om hur man kunde rengöra dom och här kommer några utav tipsen som jag hittade:

Täck bottnen på en (stor) kastrull med aluminium.
Fyll katrullen med vatten och koka upp det, ta av kastrullen från plattan.
Häll i några teskedar bikarbonat (en tesked per 2 liter vatten).
Lägg ned dina silversmycken och andra silverföremål i katrullen.
Vänta tills den svarta beläggningen på dina silversmycken försvunnit (oftast 1-5 minuter).
Skölj av dina smycken med vatten och polera sedan silvret med en putsduk

Häll ur en klick ketchup på en putsduk och knid ketchupen på beläggningen på ditt smycke.
Skölj av smycket med vatten och polera sedan silvret med en annan, torr putsduk.

Om dina silversmycken har väldigt djup beläggning kan du behöva kompletera ketchupen med tandkräm, som innehåller små slipande partiklar. Inled då först med att utföra metod 2 fast med tandkräm istället för ketchup.

Täck botten av en skål med aluminium. Koka upp vatten och rikligt med salt. Lägg i smyckena så att de har kontakt med aluminiumet och häll därefter på vattnet när saltet lösts upp. Låt ligga någon minut. Skölj noga av, torka och finputsa med putsduk för silver.

Jag brukar använda tandkräm och tandborste: Ta lite tandkräm på tandborsten+vatten och skura smycket, skölj av och torka med en tygtrasa. Funkar på både silver och guld. Dessutom har har man ju alltid dessa grejor hemma.

Jag ska nog testa den med fetstil, men det får bli imorgon nu ska jag plugga innan jag somnar framför greys.
 


Vem är du?? Vem är jag? Levande charader..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />