Fia "Ryser

Efter att ha hört och läst om vad som hänt kände jag en obehaglig känsla gå genom min kropp.

För exakt en vecka sen var jag hemma hos Oliver med några kompisar,  jag skulle hålla Carro sällskap och ta bussen hem vid ett tiden, tänk om jag hade stött på den där mannen...

Men jag missade bussen och bestämde mig för att ta en taxi, dagen efter läste jag att en tjej hade blivit våldtagen i en taxi just den natten.

Jag orkade inte vänta en timme på taxi, så lång var väntetiden den natten,  så jag sov över hos Oliver, tur det annars vet jag inte vad som hade kunnat hända.

Det går inte att unvika tanken att det där hade kunnat varit en själv. Det är inte ofta man tänker så när man väl är där utan det är sen efteråt som tanken slår en,  och speciellt när man får läsa om sådana här sjukt hemska saker som har skett.

Jag ska aldrig mer gå själv ute så sent om nätterna, jag ska alltid ha någon med mig! Det är lätt att skriva men svårt att göra, men jag ska verkligen försöka för det kan hända när som helst och vem som helst!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />