Emmy ;D

Förra året när jag tävlade på Scandic indoor games så sprang jag 200m på 26.60 och idag sprang jag nästan precis lika snabbt, 26.57. Jag är nöjd med den tiden, för om jag jämför med förra året så har jag inte alls tränat lika mycket snabbhet iår så då är det ju faktiskt väldigt bra gjort att springa precis lika snabbt iår som förra året! Själva loppet gick till såhär... jag fick starta på bana ett i det sista (bästa) heatet, jag sprang om tjejen på bana två i första kurvan och kom ikapp de andra två i mitten på andra kurvan. Därefter sprang vi tre jämsides hela vägen till mål kan man säga. Jag kom tvåa på 26.57, trean hade 26.58 och ettan var inte långt före på 26.48. Totalt sett slutade jag på en 4 plats av 45 tävlande, det är inte fy skam!!
Det jag tar med med från loppet idag är känslan, jag kände mig verkligen bra och det jag ska tänka på att jobba vidare med är att sluta ha respekt för andra. Om jag inte hade vetat att jag brukade förlora mot tjejen som vann så kanske jag inte hade börjat fundera när jag var påväg om henne! Men som sagt det finns alltid saker att förbättra, jag ska försöka fokusera på det jag gjorde bra!

189563-2874

Dessutom var det roligt att höra av en person som jag inte känner så bra att han tyckte att jag hade gått framåt väldigt mycket under förra året, han sa att han tyckte att jag hade fått ett mycket finare och lättare löpsteg. Dessutom så frågade han vad jag hade för tid på 200m, när jag sa 26.07 så sa han att han trodde att jag kunde springa mycket snabbare, eller iallafall under 26. Det är så himla kul att höra sånt, det kan man aldrig få höra för mycket av! JAG ÄLSKAR BERÖM! Men beröm kan man få mig att göra mycket jag inte trodde jag kunde göra, för jag är ju ett äkta lejon längst inne! Lejon älskar uppmärksamhet och beröm. Så beröm mig även när jag som minst förtjänar det för jag ÄLSKAR att få beröm... vem gör inte det?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så duktig Emmy :D

Postat av: matte

grattis emmy. jag tycker också du springer både snyggt och lätt!

2008-01-13 @ 08:14:52
URL: http://fiemma.blogg.se
Postat av: Johanna

Grattis Emmy!! :) Superbra jue! :D:D

2008-01-13 @ 10:38:32
URL: http://mickanochjohanna.blogg.se
Postat av: M

Du är kanon bra!!!

2008-01-14 @ 08:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />