Mary -knäppdröm

Nattens dröm:

I min dröm så vaknade jag och kände att jag behövde gå på toa. Det såg precis ut som våran korridor här på Löpet. Det ända som var annorlunda var att toan var helt öppen utåt oich marken var precis utanför. Där var det massa sand och solen höll på att gå upp så hilmen var helt orange. Efter att jag hade kissat såg jag att Johanna, Yolanda och Sanna vandrade förbi ute på sanden. Jag skyndade mig att tvätta händerna och ta sånt där bakteridödande medel. Sen sprang jag efter och började gå med dem.

När vi hade gått en bit kom en mamma med sitt barn. Barnet hade ihopväxta ben som en sjöjungfru och hoppade runt med en rosa sko. Jag lekte lite med barnet och när jag kollade upp var tjejerna borta. Jag klättrade då över en stor sandvall och kom fram till stranden. Där stod det en jättestor turkfamilj och kollade ut mot havet. Jag kollade också dit och såg att solen var helt orange och hade snart kommit upp. Det var jättefint! Sen såg jag att Sara stod en bit bort med en filmkamera. Jag gick dit och frågade vad hon gjorde, men just då sa alla WOW. Solen hade gått från orange till 'normal' ljus och landskapet och havet hade förvandlats till ett äkta medelhavsklimat. Havet var helt knallblått och sanden nästan vit. Underbart vackert.
    Då kom jag på att vi kunde spela in soluppgången nästa dag, med Saras filmkamera, för att den var så häftig. Men Sara sa att hon ville spela in den för att den inte var tillräckligt fin.

Sen vaknade jag.

Nån som kan tyda drömmar? Pls hlp


Innan och efter solen gick upp. Skillnad va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />