Emmy - jävla tågförseningar

Åh vad jag är arg på SJ just nu, de senaste gångerna jag har åkt tåg har dte varit strul och massa förseningar... När jag åkte till Västerås i måndags morse så visade det sig att det var banarbete mellan Strängnes och Eskilstuna så alla (väääldigt många) människor fick kliva av i Strängnes och ta ersättningsbussar till Eskilstuna. Det blev 5 helt fullsatta dubbeldäcksbussar med folk!!! I Eskilstuna skulle jag byta tåg till Västerås men det missade jag såklart pga förseningarna med bussarna... Då fick jag sitta och vänta ytterligare en timme innan nästa tåg gick..

Idag skulle jag åka till Södertälje från Eskilstuna efter föreläsningen... Då visade dte sig att jag hade köpt fel biljett hem och såklart hade jag inte valt en ombokningsbar biljett så NÄÄEJ det går inte att byta då... Så jag fick snällt sitta och vänta över en timme på nästa tåg... Som sedan blev först 5 min, sen 10 sen 22 min försenat... Sen när vi väl var i Nykvarn med en station kvar så stannar tågjäveln ytterligare 10 min där för att invänta ett annat tåg...

ÅH vad irriterande...nu har jag fått skriva av mig mina aggressioner... TACK för mig haha ;)


Shit vad med bilder som man kan gräva fram från Fias data haha ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />