Fia ;D

Igår satt jag och tittade på Innebandy SM finalerna som sändes på tvn. Det blev hela 5 timmar framför tvn eftersom jag tittade på både dam och herr finalen.

Dammatchen var rolig att titta på för det var många som jag kände igen,  det var även några spelare som jag själv har spelat med som spelade! Roligt att se att de har utvecklats :)
Balrog hade ledningen men de klantade till sig och de där missarna var avgörande för deras förlust. Matchen slutade 5-3, om jag inte minns fel. IKSU hade orken, jag tror även att det var lite avgörande. IKSU orkade hela matchen ut, Balrog spelarna började slarva och de orkade inte springa riktigt hela vägen fram... IKSU var värdiga vinnare men jag hade hellre sett Balrog som vinnare!

Herrmatchen, oj oj oj vilken skillnad i spel. Mycket fartigare, agressivare och mer trixande med bollen.
Många snygga mål och vilken bestämdhet de hade när de satte fart med anfallet. Häftigt att se! Matchen slutade med några spännande straffar och Warberg vann med ett mål. Hela globen var fylld med Warbergsfan, de hade fått ställa in ett extratåg från Warberg till Stockholm eftersom de var så många som ville åka.
Det var även många som ville köpa biljetter som inte fick det eftersom det var fullt i globen. Att innebandyn har blivit så populär! Jag var på Sm finalerna för några år sen men då var det inte alls samma tryck!

Igår när jag satt och såg på innebandyn fick jag rysningar. Fyfan vad jag saknar det! Det är så himla underbart roligt med innebandy, det är en sådan speciell känsla! Jag tänker definitivt ta upp innebandyn igen!! <3

image3611

Kommentarer
Postat av: Lexie

hoppas du får en bra dag :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />