Mary ;D

Igår var vi (Fiemma, Oliver, MickeWesth, Matte, Anna, Thomas, Rickard, David och Iversen) på "matlagningskurs" i Klasro. Klasro är en resturang och skola där man kan lära sig laga mat. hihi.
  Vi (alltså en tredjedel av löpet) kom dit vid fyra heltaggade på att laga mat. Fick lite drickor och kocken gick igenom vad vi skulle laga. En fyrrätters middag! WOW WOW WOW! 

Förrätt: Kräftskagencanapé med sikrom och dillolja
Huvudrätt: Kantarellfylld kycklingfilé med rösti, tvärnöströssel och balsamicosky
Mellanrätt: Grömmögelost med ljumma valnötter och honung

Efterrätt: Chokladmousse med apelsin


Låter för bra för att vara sant va? Antar att typ 9/10 inte orkade läsa igenom menyn. Haha, men det är lungt, jag förstår knappt själv vad jag skrev. Men gott vad det iaf, supergott!! 

Här kommer lite minnesvärda bilder. mohaha!

image1987
Kocken Patrik och två förväntansfulla löpare.
image1975
Matte posar med sitt förkläde.image1976
MickelWesth vill också posa ;)
image1977
image1978
Kolla vilken litet sött rivjärn, ;)
image1979
Emmy och Westh med sin favorit grönsaker!
image1980
Mary; Du! Jag skär lätt bäst ostbitar här. David: Visst sen kan ju du öppna portvinet med.
image1981
Annette: Det hände visst en olyka med portvinet. Mary trodde det var skruv kork. Kocken: Ingen fara, det är jättebra (stanadard fras).
image1982
David och jag har dukat perfekt! =D
image1983
Efterrätten. Mums!
image1984
Iversen njuter av kantarellmixen ;)
image1986
David och jag provsmakar på resterna.
image1985


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />