Mary ;D

Om alla skulle tänka på det här skulle jorden må mycket bättre! 



 
 

  1. Gå, cykla eller åk kollektivt så ofta du kan istället för att åka/köra bil! (Jag åkte senast bil för 8 dar sen.) 
  2. Åk tåg istället för att flyga inrikes! (De gör jag :)
  3. Köp och använd energieffektiva hushållsmaskiner och energisnåla lampor..
  4. Sänk innetempraturen och slösa inte på varmvattnet.
  5. Köp ekologiskt och närproducerat i affärerna. (Jag köper alltid ekologiskt smör :)
  6. Ha inga apparater på stand-by läge. tex dator, tv.
  7. Fyll hela tvättmaskinen (Ja, jag vet att jag inte alltid gör de)
  8. Ställ inte varm mat i kylskåpet.

Prova att göra det här TESTET för att se om du vet vad DU kan göra för att bromsa klimatförändringen. =D


image576

Kommentarer
Postat av: e

jag cyckla minsann igår :D:D

2007-05-09 @ 17:17:29
Postat av: e

jag cyckla minsann igår :D:D

2007-05-09 @ 17:18:45
Postat av: Mikael

Duuuuuu.... det är inte bara tvättmaskinen som du inte fyller... Sist ja såg dig tvätta så tvättade du 3 maskiner i rad med ett plagg i varje och sedan torktumlade du skiten efteråt, också det var för sig... ;) puss! =)

2007-05-09 @ 19:22:25
Postat av: Hihi

cghl

2007-05-09 @ 19:32:52
Postat av: Mary

Du ljuuuger Mikael.
Visst tvättar jag kankse ett plagg i varje maskin men jag torktumlar minsann inte de efteråt, jag använder inte ens torkskåpet. hmph ;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />