Mary- usch å fy.

Sylvesterloppet,
är nu avklarat! Ah phu. Det var ingen rolig sträcka, 10 km. Efter 5 km funderade jag på att bryta, men eftersom det var så många som skrek mitt namn utefter banan forstatte jag. Kände hela tiden att jag ville springa fortare, men sa åt mina långa ben ; "hörni det är för fan 10 km inte 1,5 km!. Men efter 7 km, då ni, då ska vi springa". Och de gjorde dem, så jag sprang förbi alla de flåsade gubbarna som glatt hade glidit förbi mig tidigare i loppet. En gubbe vände sig om och storglodde när jag kom ångade.
  Sen kom vi (jag och mina långa ben) in på målområdet, där försökte jag öka ännu lite mera (spurten). Två steg innan målet skrek speakern ut "Åååh vinnaren i F17-klassen..". Då kände jag mig plötsligt jätteillamående. Satte handen för munnen och stapplade in i mål. Där kom det en funktionär som ledde mig till vattnet efter att jag svagt ropade; vatten. Fick svälja miljoner gånger innan illamåendet gick över. Usch! Sen kom den gulliga funktionärern tillbaka och frågade om det kändes bättre nu.

Kan lungt säga att jag håller mig till kortare distanser ett tag framöver =)
>Tiden då?
39.40 min. Grymt Mary!

David bröt tyvärr.

Nu ska jag över till Lollo, ska fixa mig inför nyårskvällen! ;D thihi, thaha!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Grattis Mary!! Gryymt bra sprunget! Förresten, vad fin eran blogg har blivit!! :)

Gott nytt år Fiemma önskar Johanna!!

Postat av: Amanda Brundin

Grattis Mary! Kul beskrivning av loppet också =)

2008-01-02 @ 22:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />