Mary -


Amanda kom ju, som jag önskade, tvåa. Grattis! Man kan jämföra den här finalen med den första finalen 2004, då Darin och Daniel var i finalen. Eller med andra ord- talangen mot rösten. Marie Picasso är som Daniel Lindström, hon har rösten men ingenting som är unikt. Om man hör henne på radion är som som vilken Shirley Clamp som helst. Hon låter som en äkta idol.
      Amanda Jenssen, likt Darin Zanyar, däremot har en otrolig utstrålning och talangen ut i fingerspetsarna. Hon kommer gå fasligt långt, likt lilla Darin som nu sitter med ett maffigt kontrakt i Tyskland.

Men nu ska vi inte snacka om de stackars idolerna utan går vidare till vinnarlåten. Ursäkta, men vilken B-låt. Varför ska de år efter år vara en trist ballad som känns uttjatad redan efter första tonen. Den låten har säkert miljoner artister ratat innan de kom på att de kunde trycka in den i idol.

Jaja, nu är det bara fyra månader kvar tills idol-uttagningarna börjar igen. För det blir väll idol 2008?
 
Lite åsikter från Johan Rylander. Min favo tv-krönikör (inte för att jag vet ngn annan.. men men).

image2594
skor är alltid bra

Kommentarer
Postat av: Jenny.

palla att vinnarlåtens bas är exakt samma som från one republics "apologize", prova att sjunga den i refrängen på "this moment" nästa du hör den så fattar du vad jag menar XD.

2007-12-08 @ 23:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />