Mary ;D

Här är 6 enkla regler för att inte bli utpekad som löpareRudbeck.

1. På lektionerna ska man inte presentera sig åt detta hållet:
Hej, jag heter Mary och bor egentligen i Göteborg. Men nu går jag på löpargymnasiet och bor på internatet i Häggvik. Jag gillar att umgås med mina löparkompisar när vi tränar och jag gillar inte att tävla i regn.

Utan istället såhär:
Hej, jag heter Mary och jag gillar att vara med kompisar och jag gillar inte regn.
En helt normal, icke unik presentation. Bieffekterna av detta är följdfrågor..

Vad gör du på fritiden då?
Jag är med mina kompisar.
Du tränar inte då?
Nepp.
Men går inte du på Löpargymnasiet?
(Vaaahh, syns det ?) ... Joo
Ja, då tränar du ju.
Jaja, men inte på fritiden, det är inlagt på schemat.
(Det går alltså inte att prata bort det)

2. Var alltid diskret när du ska hämta ditt mellanmål i cafeterian. Helst ska mellanmålet hämtas på lektiontid då få vistas i korridorena/cafet.

3. Gå aldrig med löparskor i skolan. (Om du inte har stressis eller andra skador.)

4. Samla inte ihop stora löpargäng när vi går till skolan eller vistas i skolan, gå då hellre med lite mellanrum. Stora hurtiga gäng=löpare.

5. Spring aldrig till bussen för att visa ditt vackra löpsteg -eller för att hinna med bussen. Stå hellre vid busshållplatsen 10 min innan bussen kommer.

6. Se inte hurtig ut. Hurtig = Löpare.

image1471


Sist men inte minst,
jag älskar att vara löpare och jag älskar alla löpare. Även fast vi är en utpekad grupp så är vi den bästa utpekade gruppen. <3


Kommentarer
Postat av: Therese

Gryyyyymt skrivet Mary :D

2007-08-23 @ 15:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />