Emmy ;D

Shit vad fort tiden går, den bara går, går, går och går och går! Vart tar allt tid vägen egentligen? Om jag fick en önskning just nu skulle det vara att tiden skulle sluta gå så fort så att jag hinner med allt jag vill hinna med. För det är inte så att jag tänker på det varje dag, men jag blir faktiskt bara äldre och äldre och innan jag hinner blinka så kommer jag vara gammal och grå, och det finns så himla mycket jag vill hinna med att göra innan dess så snälla ge mig mera tid någon!

I helgen har jag varit i E-tuna och sprungit 400m samt kollat på SM. Om jag ska börja med att berätta lite för er om mitt 400m lopp så kan jag börja med att beskriva hur ruskigt kul dte var att värma upp, sitta vid callingen och marschera in på banan med massa folk på läktarna,  jag älskar att bli filmad innan loppen. det har jag blivit två gånger nu och det är värsta taggande ;D Loppet var väll inte helt perfekt, jag gjorde ett vanligt emmylopp :P Sprang på bra i början men sedan vågade jag inte som vanligt. Vet inte riktigt vad det är med mig, jag vågar inte ta ut mig och efter loppet blir jag alltid sur för att jag inte vågade springa på! Men men det kommer fler lopp som sagt och mitt mål just nu är att försöka låta bli att bli så himla arg och besviken efter loppen, jag ska sluta att "aldrig bli nöjd" och istället ta det för var det är. För er som vill veta vad det är för mig så är det en idrott som är oerhört rolig, som jag lägger ner mycket tid på och som jag faktiskt , jag vågar nästan inte säga det för jag tror nästan inte på det själv och många kommer tro att jag skryter när jag säger det, men jag är faktiskt ganska duktig på att springa!
Direkt efter loppet så var jag först ganska nöjd, men sedan hörde jag tiden och då blev jag arg. Men sedan bestämde jag mig för att sluta vara besviken och faktiskt vara nöjd med min prestation och ta med mig dte postitiva från loppet och tävlingen vilket var känslan av att det kändes bra i kroppen och att det var kul :)

Efter loppet så var det dags att åka med Enhörna på läger, vi bodde på en camping i två stugor som var jättemysiga. Jag, Fia och Sanna bodde på loftet i en av stugorna. vi delade rum med några småttingar som var oerhört irriterande klockan sju på morgonen när vi andra ville sova haha ;) Så nu fick jag väll tillbaka för alla de gånger jag har pratat och livat när några andra ville sova! 
Men vi tränade lite, åt god mat och brevid oss så  bodde några från våran gamla innebandyklubbs herrlag, de skulle "nolla de nya" genom att skjuta dem med paintballgevär då de svarde fel på frågor som egentligen inte hade något rätt svar. Så det roande vi oss med att titta på igårkväll haha sen grillade vi och satt och pratade :)

Själva Sm tävlingen var väldigt rolig, träffade massa och såg många bra lopp och andra bra resultat. Om jag ska skriva en kort kommentar om mina kära bloggkompanjoners lopp så jag kan ju skriva att de båda sprang på men att det inte gick riktigt som de hade tänkt sig, båda var väldigt besvikna efter loppen och det första jag ville göra när jag såg dem gråta var att ge dem en låång tröstkram men med egen erfarenhet så lät jag dem vara ifred ett tag och sedan så fick de en kram och lite tröstande ord. Fast vad ska man säga, vet ju själv hur det känns att höra "bra sprunget" när man inte tycker att man har sprungit bra dte är väldigt jobbogt tycker jag så det är svårt att veta vad som är passande att säga!

Nu ska jag upp och packa om väskorna, för om cirka en timme så åker vi igen. Nu ska vi tillbaka till löpet och där ska vi bo tills på fredag, vi ska hinna med mycket den här veckan. Vi ska till ikea, vaccinera oss mot fästingar, köpa guldfiskar, hem till Lena på avslutningpicknick, tävla 800m och framförallt ska vi jobba som ledare på friidrottskolan. Det är alltså som det brukar för oss, fullt ös hela tiden ;) Men det är ju FIEMMA I ETT NÖTSKAL, stress och massa aktiviteter, vi är alltid på gång någonstans men vi tycker det är roligt:D

Här kommer lite bilder från helgen...

image1394




Ha det bra Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />