Mary!!! 15.17! SMU = "South Methodist Univeristy"

Tjena.

Jag är tillbaka från introlägret. Det var superkul!!!!! Först var jag ganska nervös för jag var ju helt ensam, men som tur var så var ju ALLA ANDRA DE OCKSÅ! :P För alla känner typ en sen förut och kommer från städer över hela usa. Ganska coolt faktiskt.
  Det är tydligen poulärast från Californien att börja här... :P


Jag lärde känna en massa tjejer och killar på lägret, alla är så himlans trevliga hela tiden. Och så väluppfostrade och generösa. Lägret gick i stort sett ut på att bli förberedd för skolstarten (som är på onsdag!!!). Alla elever var först uppdelade i två grupper som var på två olika camps. Och där så var man uppdelade i två grupper, på mitt camp var det Mustang (som jag var med i) och Peruna (Peruna heter maskoten här på smu). Sen var även de grupper uppdelade i mindra "spiritgrupper" som vi var med på tävlingar och större saker. Sen var de grupperna indelade i små "round-groups" med typ 10 pers i. Där diskuterade vi olika saker som vi hade varit med om på de större samlingarna.
   Låter ganska komplicerat va? =P

Det var olika föreläsningar från asflummiga föreläsare, vi lärde oss att dansa squere-dance, hade massa tävlingar och olympiad, åt massa mat, hade disco "el club corral" som de kallade de (ska berätta mer om). Hade en "ljusstund" (ska berätta mer om) å en hel del mer...

Okej,
CLUB CORRAL.
Då tänker ni säkert er att alla står tryckta mot väggen medans några galna tjejer shakar loss. Det tänkte jag. Men när jag och Chloe (en jättesöt tjej jag lärde känna där) kom dit dansade alla !! Så det var bara att hänga med. Å det var asroligt för ibland kom det låtar som alla har lärt sig dansa till på High School, tydligen. Med olika moves, typ två steg bak, lite salsa, sen korssteg åt sidan. Och alla kunde dom, verkligen ALLA, så det blev som i sånna där High School filmer när alla dansar likadant i. Haha, jättehäftigt. =P

LJUS STUND
Det är härifrån jag har mina två kort från lägret. hehe.



Nu tänker ni säkert. SHIT, alla är asreligösa där. Det skulle jag tänkt. Det ser ganska så ut. Och sen att vi heter Methodist också :P Men det är typ hälften kanske som är religösa. Å då är de ju inte liksom "jeeeessuuus" -kristna el typ. Utan tror bara att det finns en Gud där uppe. Hehe, de var lite rolig när en tjej nös och halva folkmassa ba "Bless you".

Den här ljusgrejen var jättefin och häftig. Värsta stämningen blev det också. Det var olika personer som pratade som hade gått på smu, går på smu och ska börja på smu. Man fick ställa sig upp själv och säga några ord om man ville.




Som Fia skrev är jag också lite tyst av mig. Det är svårt att hålla igång ett samtal ibland när man inte vet vad man ska prata om. Jag vet inte hur många frågor jag har svarat på om Sverige, löpning, varför jag är här, var jag bor, vad jag ska plugga vad tycker du om Dallas osv osv. Men när de tar slut så ba...ehhh, jaha. Vad har du för husdjur då? =P

Nu blev dett jättelångt. Inte likt mig. Gillar inte själv att läsa såhär långa saker. Men men.

SEE YAA LATER!

Kommentarer
Postat av: Emmys far

Peruna på finska betyder Potatis. Har ni en maskot som ser ut som en potatis?

2009-08-24 @ 06:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />