FIA - Den stora kärleken

Jag och Edwin är inte tillsammans längre. Jag vet inte varför jag börjar mitt inlägg med den meningen men det finns väll ingen finare formulering. Vi har gått skiljda vägar i livet. Ja den var lite bättre. Vi tycker om varandra otroligt mycket men distansen mellan oss gör det svårt. Långdistansförhållanden är inte roliga och det är extra svårt när vi befann oss i lärakännavarandrastadiet. Vi hade inte varit tillsammans länge innan vi skiljdes åt och gick från ett bo- ihop- och- varit- med- varandra- dygnet- runt -förhållande till ett skype-förhållande-där-det-är-jobbigt-varje-gång-vi-pratar-för-vi-saknar-varandra-så. Jag tog intiativet till att göra något åt situationen som jag inte var allt för nöjd med. Han verkade inte förstå eller vilja förstå. Det var jobbigt för båda av oss men extra jobbigt för honom som var kvar på platsen där vi varit vi, och lättare för mig som är hemma och träffar alla mina kompisar och umgås med min familj som jag inte har sett på väldigt länge.

Det kanske hade fungerat med ett långdistansförhållande om vi hade varit tillsammans längre, för det är svårt att bygga upp något på så kort tid och det är svårt att lära känna en person och bygga sin relation starkare över skype. Det är en helt annan grej än att träffas live och umgås. Jag vet inte om jag har så mycket mer att skriva. Det är jobbigt att skriva om det samtidigt som det inte är det eftersom jag vet att jag fattade rätt beslut. Det kommer säkert vara extra jobbigt när jag åker tillbaka och han inte är där, han kommer nämligen befinna sig två timmar med flyg ifrån mig, för han ska byta skola. Vilket också var en av anledningarna... Annat hade det varit om jag bara var hemma över sommaren och sen åkte tillbaka och han var där. Men situationen är annorlunda. Mitt liv är annorlunda utan dig, jag vet inte om det är positivt eller negativt men jag vet att jag kommer att klara det och jag vet att du kommer att klara det. Vem vet, i framtiden kanske det är du och jag. If is meant to be, it will be <3


Tack för den underbara tid vi har haft tillsammans <3


Kommentarer
Postat av: Becky

Tror verkligen du tagit rätt beslut :) och som sagt if it's meant to be it will be :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />