Emmy - mitt år 2008

*Nämn tre saker du aldrig kommer glömma med året som gått.
Studenten, körkortet och flytten till Västerås

* Vad gjorde du 2008 som du aldrig gjort förut?
Flyttade hemifrån och bodde ensam, flyttade till en stad där jag inte kände någon - det var spännande!

* Vilka länder besökte du?
Portugal - träningsläger i mars med löpargymnasiet.

* Vilket datum från 2008 kommer du minnas, och varför?
Jag kommer aldrig att glömma den 5 juni 2008. Dagen som jag så länge hade väntat på och haft så höga förväntningar på och dagen blev alldeles UNDERBAR! Åh studenten var perfekt, strålande sol, grymt roligt flakåkande, bästa middagen och en rolig avslutningsfest. Jag vill ta studenten igeeeeen!

* Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2008?
Lady gaga - just dance och pokerface
Bon Jovi - its my life  (bästa studentlåten)
 
* Blev du kär under 2008?
nej jag blev tyvärr inte det.

* Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag jobbade på tom tits till klockan 6 sex kom pappa och hämtade mig och Fia (som också jobbade), då åkte vi hem och åt middag och tårta tillsammans med familjen och farmor och Göte. Sen åkte vi till Heron city och kollade på filmen Mamma Mia som var jättebra!

* Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre??
Ja det finns alltid saker som kunde ha gjorts/blivit bättre. Men jag är oerhört nöjd med mitt år 2008, det mesta gick precis som jag ville...

* Vilka nya personer är du glad över att ha lärt känna under året?

Tjejerna på tom tits - tillsammans gjorde vi sommarjobbet roligare och så är våra tjejmiddagar alltid lika lyckade :D
Alla trevliga människor som jag umgås med i Västerås

* Höll du några av dina nyårslöften?
Nej jag hade bara ett nyårslöfte tillsammans med Fia och Mary men det höll vi inte särskilt länge. Blev alldeles för många situps att göra per dag efter några veckor. Vi får fundera ut ett bättre nyårslöfte till nästa år istället.

* Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
USA och en pojkvän

* Vad var din största framgång 2008?
Under 2008 gick jag framåt jättemycket inom löpningen och det är jag verkligen värd efter alla motgångar med skador och liknande de tidigare åren.

* Största misstaget?
Springa bakom ***** på SM.

* Har du varit sjuk eller skadat dig?
Några förkylningar och en dum stortå

* Vad spenderade du mest pengar på?
Flytten till västerås, eller snarare pengar till hyran och pengar på mat, och pengar till biljetter till resor till och från...Och så kostade det såklart en hel del kring studenten med alla skivbiljetter osv och att åka på träningsläger var ju inte heller gratis...

* Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, studenten, alla skivor (särskilt våran egen skiva som var jättelyckad), den bärbara datorn som jag fick i studentpresent, körkortet, sommarjobba på tom tits, stafett-sm guld, vinst på Karlstad GP i debutloppet på 400m H, vinst och pers på Dn-galanloppet på 800m, vinst på Världsungdomsspelen, att jag kom in på det beteendevetenskapliga programmet i Västerås och mycket mycket mera.

* Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Oj vilken svår fråga men glad har jag varit väldigt mycket och ofta iår.

* Vad önskar du att du gjort mer?
Umgåtts med mina vänner

* Vad önskar du att du gjort mindre?
Pluggat och stressat

* Hur tillbringade du julen?
Först så jobbade jag från 07.30-14 sen åkte jag hem och vid tre gick vi över till vår kusin som bor ett hus bort från oss. Där var vi en blandning av människor på 18 personer som åt god mat, fick besök av tomten och när alla paket var öppnade så kollade vi på Mamma Mia filmen och sedan gick jag och la mig eftersom jag skulle upp tidigt och jobba igen dagen efter...

Vem saknade du?
Elina såklart! Känns fortfarande helt overkligt att jag aldrig mer kommer att få träffa henne, har nog inte insett att hon är borta... vill inte inse det...


Kommentarer
Postat av: Becky

snodde de här frågorna från dig o la på min blogg så du vet ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />