Mary' SM i Västerås

OHH,
FY FAN VAD SKÖNT DET ÄR ATT FÅ RESULTAT FÖR ALLT SLIT

och alla 'nej, tyvär jag måste sova'. ;P


4.30.37 på 1500m
Mitt näst snabbaste lopp någonsin. Hur jvla skönt som helst!!



åå, japp. Jag var faktiskt med lite på tvn nyss från sammandragningana ifrån SM. Jag skymtades lite i hörnet på upploppet. ;);)

Övrig info:

Städer/platser jag gillar att tävla i:
Västerås
När det var IUSM där för 100 år sen sprang jag asbra. Samma sak idag.
Ullevi
Världsungdomsspelen och Ufinnkampen. Vad kan gå fel liksom?

Städer jag inte gillar att tävla i;
Eskilstuna
SM förra året, bläää. IJSM i vintras, bläää.
Karlskrona
Telenorgalan kan ta sig. Har aldrig sprungit bra där.


Såhär stod det på friidrott.se tidigare idag.

K 1500 m: Urstarka Ulrika

Ulrika Johansson gjorde sitt tredje lopp på två dagar (hinder och 1500-försök igår) men det hindrade henne inte från att sätta upp bra fart direkt. Fältet spreds ut och hon fick bara med sig Lidingös Charlotte Schönbeck. Duon fick snabbt 10 m lucka till Flo Jonsson som hade Nathalie Rohlén i rygg och övriga fältet ytterligare några meter bakom.
Ulrika passerade 400 m på 67 sekunder, 800 på 2:19.95 och 1200 m på 3:29.
Charlotte släppte 1-2 meter vid klockringningen men kom tillbaka med 300 kvar. Vid 200 m-märket rycke hon och tog sig snabbt förbi Ulrika. Det blev några meter och det kändes som att det hela var avgjort. Men Ulrika ville annat och mitt på upploppet var hon ikapp och vann till slut med en 1,5 sekund på 4:19.23.
Kampen om bronset blev stenhård mellan Nathalie Rohlén och Mary Alenbratt. 20 meter från mål gick Nathalie in just framför Mary och stängde henne lite. Nathalie imål som trea på 4:30.07 och Mary fyra på årsbästa 4:30.37.
Femma Moa Westman 4:31.60 (pers) och sexa spårvägens Flo Jonsson 4:33.74.

Joni Jaako hann precis upp Mattias Claesson vid mållinjen.
Hasses foto. HIttade inget mer passande :P


Kommentarer
Postat av: matte

grattis mary!! blev jätteglad när jag såg din placering och tid!!! grymmt!!

2008-08-03 @ 22:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />