Mary ;D

Tjosan !

Nu ska här berättas om Kittelfjälls-resan, jag förstår att ni alla har undrat OCH längtat efter att få veta vad som egentligen hände den veckan uppe i Lappland. ;)

Ska berätta så kort jag kan, ok ? ;)

Började med att samlas på centralstationen. Jag visste bara att Nicki, MikaelWesth och Adam var i min grupp. Sen var det en annan grupp som skulle åka samtidigt med. Det tre andra grupperna skulle komma upp dagen efter. De delade in oss i grupper på sex, för så skulle vi sova på nattåget. Jag och Nicki fick sova med Anna och Jessica som var i vår grupp, + två tjejer till. Men sen bytte vi så att Nina och Paui fick sova med oss. Nattåget var försenat innan det ens hade startat. Men sen bar det iväg iaf. 10 h tåg till umeå typ och 4 h buss mot den norska gränsen. Ganska sega resor.

Vi var framme vid tolv på dagen där på. Då började lektionerna direkt. Paui och Ninas grupp gick iväg på en 13 km vandring till Blerikestugan. Så våran grupp -22 pers- var ensamma på fjällhotellet. Jag bodde i samma rum som Nicki, Anna och Jessica. Vi lärde känna varandra ganska snabbt. Just det, vi skulle gå upp och kolla på utsikten från berget på ett Fjäll-pass. Men det var så mycket dimma så man såg nada. På kvällen var vi löpare duktiga och sprang nån slags obanad bana. Det regnade görmycket så vi kunde vrida ur både hår och kläder. Då tänkte vi på gruppen som hade gått iväg till stugan, de var nog ännu blötare. Mmh

Nästa dag gick vi iväg till den där stugan. Var framme vid fem typ. Mötte den andra gruppen på vägen och Paui berättade att det var två snygga killar som bodde i stugan. (Va i helvete gör dom på fjället?) När vi kom till stugan funderade jag och Hanna på att följa med upp på ett högt berg bredvid. Men vi ändrade oss i sista stund och började laga mat istället. Tyvärr hade det tagits med för lite mat så ingen blev mätt. Sängarna var för få så vi fick sova två i varje säng. Supermysigt. ;) På kvällen grillade vi skräp och snackade med de två killarna (de var inte alls så snygga) sen berättade vi en historia genom att säga ett ord var. hah

Onsdag nu. Då gick vi tillbaka hela vägen och vi hade underbart fint väder. Gick i shorts! När vi kom tillbaka till hotellet hade de andra grupperna kommit. Då träffade man en massa nytt och gammalt folk. Super skoj.

På natten kom några grabbs och sprutade grädde på Anna när hon sov. Jag vaknade och hjälpte Anna att torka av det. Sen smidde vi planer för hämd, för vi hade en liten aning vilka de var ;P


Nästa dag pratade alla om vad som hade hänt på natten och de skyldiga erkände ganska snabbt. På dagen hade vi lektioner och så paddlade/klättrade vi. På kvällen spelades det kort, pluggades, bakades muffins och hälldes grädde i alla de skyldias kallingar. Mohaha. De märkte det ganska snabbt och vi spelade oskyldiga. Nää-skulle vi ? Paui och jag planerade även att göra ngt på Mikaelwest för att han hade vart så dryg. Han hade målat en muche på Paui när hon råkade somna på stranden. Och han hade dissat mig när jag ville ut och träna, för att sedan springa ut två timmar senare! :O

Fredag, sista dagen. Först fångade vi humlor sen hade vi prov på allt vi hade lärt oss. Provet gick helt okej. Sen städade vi och tryckte in oss i bussen. Jag hade precis innan avresan lärt känna Matilda, så hon jag och Paui satt längst bak i bussen. Vi spelade kort, kollade på film och sov. I början körde bussen så snabbt på alla småvägar att hela bussen höll på att spy. Sen hann Westh nästan måla en muche på mig med. Tillslut kom vi fram till nattåget.
  Där hade jag Paui och MikaelWesth djupsnack i resturang vagnen. Vi utmanade Adam och Westh på klädpoker. Adam dök sedan inte upp (var va han? ;) )Viktor fick rycka in istället. Dessvärre förlorade första Paui innan vi ändrade reglerna, sen förlorade jag. Straffet var att springa genom tåget till sittvagnen och sen vända. Paui och jag gjorde de som tur var tillsammans. Nej, vi var inte nakna. Haha. Sen hände det/gjorde vi en massa mer saker.
  Sen var vi iaf framme klockan åtta på morgonen och jag fick skjuts upp till löp där jag sov några timmar till. 

Hoppas ni inte blev för uttråkade. Detta var ju trots allt mitt längsta inlägg någonsin.
Puss Mary.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />