Tankar under ett (flertal) distanspass...

Hej på er kära bloggläsare!

Nu är Gustaf J Bjurhammer tillbaka som skribent på denna mycket lästa och frekvent uppdaterande blogg. För att ytterligare göra den mera uppdaterad (och förhoppningsvis mera läst) har jag fått uppdragen av Sergeant E. Koskinen att skriva ett inlägg!

Vid mitt förra skrivande på denna blogg berättade jag om mina möten med bloggens innehavare så det ämnet är liksom taget! Undra vad jag då ska skriva om?!
Jag har funderat en stund och kom sedan fram till att är det något som löpare (medel- och långdistans) framförallt lär ha mycket erfarenhet av är det alla de mer (och mindre intelligenta) tankar/frågor som dyker upp i huvudet på en under de många, långa och ibland trist distanspass som man springer vår som höst/sommar som vinter. 

Jag kommer nedan lista x-antal frågor som har dykt upp i mitt huvud under distanspass genom åren och om ni, läsare, sitter på svaret är ni välkomna att svara på dessa via kommetarer!

*Var ledarna i Sovjet Unionen bara fattiga på fantasi eller tyckte de verkligen att identiska, gråa betongblock, var snyggt att ha i alla städer i hela unionen?

* Om person X (en man) är biosexuell och just förtillfället tillsammans med en annan man, blir person X då homo biosexuell?

*  I läroplanerna i SO för gymnasiet och högstadiet står det att eleverna ska kunna "analysera" och "reflektera". Men när lär man elever att praktiskt göra det? Är det en kunskap alla födds med? Dagens ungdomar har så att säga förmågan att "reflektera" med sig i modersmjölken?

* Varför låtsas tjejer om att de inte är intresserad när de har svarat på sådär en 100 st sms och gärna går med på att träffas för tedrickande? Alltså klart som korvspadd att ni är intresserad, med det inte sagt att vi ska bli tillsammans direkt eller om än någonsin! Vara bara ärliga, snälla!

* Tittade häromdagen på en hemsida där man kunde hyra svindyra designväskor. "Det lät ju smart" tyckte jag. "Då kan man som fattiga wannabe stureplansbrud få en shjusstt väska för några hundra lappar i månaden". Men nejdå, vissa väskor kostar över 2000 kr att hyra/månad! Jag ska bilda en hemsida där jag ska hyra fjällräven ryggsäckar och palestina sjalar för ynka 20 kr/månad.

*  Hur tänkte de som bor i Norrland när de tillät människor att spela in "Jägarna" där?! Ingen kan ju velat/vågat åka upp dit efter den släpptes!

* Jag har hört att 8 km distans skulle vara som att ha samlag. "Är detta lika jobbigt som att ha sex?", det är en tanke som brukar slå mig under distanspassen som är runt 8 km långa. Jag har försökt mig på att empiriskt testa detta påstående genom att ha på mig pulsbandet i sänghalmen, det är nog lättare att få visum till Putins sommarresidents en tillstånd till det kan jag säga!

* Hur ska man lära ut demokrati och dess innebörd till elever som inte lyssnar och kallarna läraren för "fittkärring" och "guddjävel"? Kanske borde börja på en längre nivå stundtals...

* En fråga som kommer lite då och då är "varför man egentligen gör detta"? Varför springer man distanspass efter distanpass och tänker konstiga tankar? Jo, för att om jag inte skulle gjort det skulle jag aldrig fått träffa Fia, Emmy och Mary och fått möjlighet att dela med mig att dessa tankar till er! Tusen tack för förtroendet och lycka till i staterna, brudar! Till er läsare ska jag också tacka för visat intresse och hänvisa till era egna tankar om ni vill också vill fundera över dessa saker. 
Tankar finns inom oss alla men de är bara de som plockar fram dem och gör de personliga som kommer ha glädje (eventuell nytta) av dem!

Väl mött/ Bjuret
 
P.S min vana trogen ber jag om ursäkt för eventuella stav- och meningsbyggnads fel, ska erkänna att det inte är min starkaste gren D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />