FIA - Varför, är det därför?

I dag har jag varit otroligt glad och pratglad! Pratade med alla jag mötte och jag gick runt med ett leende på läpparna. Livet är verkligen underbart!

Men... när jag fick se mitt resultat från mitt geografiprov försvann leendet och nu känner jag ingen ork och bara besvikelse... Riktigt uruselt resultat, likaså på biologiprovet jag hade i tisdags. Vet inte varför det går så dåligt för mig just nu, finner ingen motivation till plugget, har så många andra tankar som kretsar runt i mitt huvud... Jobbigaste grejen är väll att jag inte kan plugga buisness management, det går liksom inte att byta helt enkelt, har försökt, gick till och med och fixade så att jag bytte men när jag berättade det för min sportadvisor så blev hon rasande, you diiiidd whaaaat? Hon började förklara allt för mig; om jag var en vanlig student hade jag kunnat byta men eftersom jag är en athlete så kan jag inte för vi är speciella. Jag skulle inte kunna tävla om jag bytte. Så jag förklarade att jag var omotiverad och att jag inte ville plugga bara för att plugga, så hon skulle kolla om jag kunde ta en minor i management eller byta till sociologi vilket jag också tycker är intressant. Men samhällsvetenskap? Come on, det är ju som en high school/gymnasie utbildning och det har jag ju redan läst.

Jag vet inte vart jag ska finna motivationen, jag vill och måste börja prestera bättre i skolan för det här fungerar inte... Varför kan jag inte vara lika bra i skolan som jag var förra terminen, jag var bättre än bäst och kämpade som bara den vilket gav bra resultat. Den här terminen har inte börjat bra, men den ska bli bättre, mycket bättre! Jag måste bara finna motivationen igen, management kan jag plugga senare, det är inte hela världen.

Jag vill så mycket med mitt liv! Jag vill: upptäcka världen, ut och resa och upptäcka nya ställen och möta nya människor. Jag vill: jobba som reseledare för det verkar så roligt att jobba i värmen och på ett annat ställe än sverige, jag vill ut och resa och det verkar som ett roligt jobb. Jobb på bamseklubben går också bra. Jag vill: arbeta som lärare, antagligen bara religionslärare eller så vill jag jobba på mellanstadiet för det tror jag skulle passa mig. Jag vill: jobba med advertising och marknadsföring för det är ett annat jobb som skulle passa mig bra. Jag vill: arbeta som ledare inom något område som sport eller något för jag älskar att hålla i saker och planera därför vet jag att management passar mig alldeles utmärkt. Jag vill: öppna eget, jag har många bra idéer som skulle kunna funka. Jag vill: ha ett jobb som jag trivs bra på och som jag gillar att gå till och som jag kan lämna där och slippa ta med mig hem, för när jag åker hem vill jag göra andra roliga saker. Jag vill: ha en toppenbraig pojkvän. Jag vill: ha en liten hund som är jättelydig och gör som jag säger och är världens sötaste. Jag vill: ha ett hus nära havet som jag kan inreda och göra superduperfint. Jag vill: börja spela innebandy igen. Jag vill: söka utbildningen sportmanagement.
Ååååhhh massa massa massa mer! Jag vill hinna med allt och lite till, vill inte sitta som tant och titta tillbaka på mitt liv och önska att jag gjort saker annorlunda. Jag vill kunna blicka tillbaka och tänka på vilket hejdundradebra liv jag har upplevt/gjort det till.

Snälla gud hjälp mig få ordning på tankar och min framtidsplan så jag kan finna motivation igen, jag vet vad jag vill så hjälp mig genomföra det. amen.



I´M DOWN :(


Kommentarer
Postat av: Mum

San diego? löpning?

2010-02-20 @ 16:43:18
Postat av: Fis

Vad menar du mamsen? Jag älskar San Diego och jag jag älskar löpningen, skrev bara inget om det för det är något som jag har just nu, jag skrev om saker jag inte hade och ville göra/ha :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />