FIA` Måndagens tips?

På väg hem från måndagens ledarskapskurs började vi prata om hemtentor och hur hemskt det var när man fick skrivkramp. När man fastnade och inte visste hur eller vad man skulle skriva.. Lite småpanik!

Då var det en person som tipsade om att ta till whiskeyflaskan. Jag trodde han skämtade men han var fullständigt allvarlig. Då påpekade jag att det fanns andra sätt att komma igång med skrivandet igen, typ ta en paus och jaa göra något annat för ett tag istället för att sitta där och stressa upp sig.. Men han menade att det var så mycket lättare att flumma på och skriva det man egentligen ville skriva, när man är nykter tänker man för mycket: kan jag skriva såhär, hur låter det där.. - Allt sådant släpper!  Han berättade även skämtsamt om en kompis som hade somnat framför datorn med en tom whiskeyflaska och att det var hans fru som hade hittat honom.. Han som tipsade om att skriva hemtentor påverkad är runt 40 år och jag vart väldigt förvånad. Jag skulle aldrig kunna tänka mig ta till alkohol för att skriva en hemtenta. Och visst låter det sjukt dumt att ta till alkohol, eller tycker ni att det ligger någonting i det han säger? Skulle ni kunna skriva en uppsats när ni är påverkade?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />