Emmy - ok nu förstår jag begreppet sådan matte sådan hund...

Imorse när jag var ute och sprang så fick jag höra det igen... två tanter stod och pratade med varandra medan deras hundar nyfiket hälsade på varandra. Plötsligt börja den ena hunden skälla hur mkt som helst.. tanten sa -nej, sluta.. det är bra nu och - nej nu räcker det, sedan tog hon i och röt hög - NEJ NU FÅR DET VARA BRA!
haha jag har hört det där förut.. vad tror man egentligen... ska hunden fatta att det den gör är dåligt om matten säger bra? och om matten använder ordet bra med arg röst så kanske hunden tillslut blir knäpp och varken vet vad som är bra eller dåligt...

tanter med sina hundar alltså.. haha och det här är inte första gången jag hör detta! SÅ alla hundägare lyssna på detta , säg bara BRA om hunden gör något bra och använd ordet NEJ och FY när hunden gör något du inte vill att den ska göra...
 

här har vi en väluppfostrad hund...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />