Emmy - en notis om mig i länstidningen i torsdag

Igår visade mamma mig vår klippbok med utklipp från olika tidningar vi har varit med under åren. I torsdag hade det tillkommit ett utklipp om mig från loppet i onsdags och såhär stod det:

Emmy kom femma i globen (Rubrik)
FRIIDROTT - i förprogrammet till onsdagens GE-gala i Globen i Stockholm, så fanns Enhörna IF:s Emmy Koskinen med i b-finalen på 800 meter där hon slutade femma. Emmy. som fyller 20 i år, har såhär långt under säsongen gjort 2.13.28 i en tävling på Lidingö förra helgen. I b-finalen gjorde Emmy helt rätt och satsade tufft. Nu höll det inte hela vägen, "bara" i 750 meter. Trots tunga ben ¨på upploppet gjorde Enhörnatjejen 2.13.84 och slutade femma i loppet som vanns av Nathalie Rohlen från IFK Lidingö. Rohlen hade 2.11.73.

Skönt att höra att någon (Hasse Sjögren) tyckte att jag gjorde rätt då jag satsade och hängde på... Måste jobba mer med min uthållighet så att jag orkar hela vägen, det är INTE ok att ha 37s sista varvet haha! Idag ska jag träna ett banpass i sätra med fokus på uthållighet. Kommer bli jobbigt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />