FIA - tröttare än tröttast

Nu sitter jag och mumsar på ett äpple och dricker jordgubb & kranbärs juice. Oh yeah, imorgon börjar pratice, det blir spännande!

I dag lånade jag Mariannes skor när vi skulle ut och springa dagens träning, och det var inte bra. Jag har väärldens största vattenblåsor framme vid stortån och det gör så jävla ont. Blää! Tur att jag fick med mig skavsårsplåster.
Jag skulle bara springa 6 km och M skulle springa 9 så jag vände efter ett tag, och M frågade mig om jag skulle hitta tillbaka, och jag sa ja, varför sa jag ja? Jag brukar vara bra på att hitta och jag hittade ju en lång bit men det var sen när jag kom in bland alla husen som jag bara neeej neeej neeej jag hittar verkligen inte tillbaka och jag kan inte adressen så jag kan inte fråga. What to do? Jag fick typ världens panikattack och tänkte att jag skulle bryta ihop och börja storböla och några tårar kom när jag hade letat ett bra tag efter området som vi bor i. F*ck!
 Vad skulle jag göra om jag aldrig hittade, jag hade ingen adress inga telefonnummer och jag sprang och sprang, jag kände liksom aldrig igen mig heller. Jag hade ju sprungit och pratat med M hela vägen så jag hade itne så bra koll... 

Så jag virrade runt där och till slut såg jag två stycken sitta inne vid en dator på något kontor, och jag visste att jag hade fått adressen på fb av Anni tidigare. Så jag gick in och försökte förklara med gråten i halsen att jag var från sverige och att jag hade kommit igår och att jag hade gått vilse. Jag bad om att få låna internet för att kolla min fb för adressen, först hittade jag den inte, jag tänkte men guuud kom igen den ska ju vara här, efter typ tre lååånga pinsamma minuters letande efter de olika mejlen hittade jag adressen och killen skrev ner den och gick ut på gatan och pekade lite åt mig. När jag väl hittade till gatan så tog den helt plötsligt slut. Jag kände hur gråtklumpen i magen kom upp i halsen igen och sen samlade jag mig och gick fram till några trädgårsarbetare och berättade att jag gått vilse och att jag inte hittade tillbaka till min lägenhet.  Killen var sååå otroligt snäll och hjälpsam han följde med mig och letade tills vi till slut hittade till lägenhetsområdet. Thank you very much, you made my day! 

Eller var det killen som kom med min resväska som made my day! haha fyfan vad glad jag blev när jag fick min kära väska med alla mina saker som jag behövde och hade saknat här.

Mötet idag var typ ett pappersmöte, och sen fick vi ställa oss upp och berätta om oss själva, jag dööööör tänkte jag men det gick helt okej :) En av tjejerna sa senare att hon gillade mitt uttal haha whaaaaat? När tjejerna kom och hämtade mig och M imorse så skulle jag hälsa och göra de tpå ett roligt sätt, jag saa hi im josefine from sweeedeeeen, and they didnt get it, dom trodde att jag pratade så på riktigt, jag som överdrev så otroligt mycket med mitt svenskengelska sweeeden. Anyway the girls var snälla, jag pratade inte så mycket med dom, jag vet itne det verkade vilja hålla sig till sina små grupper liksom, i donno. På mötet fick vii fylla i massa papper och sen gick vi till en hälsokontroll som toooog för lång tid, jag och M hungrade ihjäl, det var så lång kö in till doktorn och när jag kom in så stod det två tjejer och en kille och bara tittade på mig och doktorn när jag blev undersökt. Kändes lite weird, dom bara stod där och kollade på oss vad vi gjorde, det var massa knasiga saker, like dra handen längs mina armar och ben och fråga om jag kände det och sen knäppte hon( doktorn) med fingrarna och bad mig böja min knät hit och dit. I don't no but i was kind of weird, och att vi fick vänta sååå jäkla länge för att komma in till doktorn. Vi satt kanske och väntade i två timmar på att få komma in och se bara det där. I väntrummet så pratade vi lite grann men satt mest och vänta, tjejerna höll på med sina mobiler. Booring!

jag ska tillbaka dit imorgon och lämna försäkringspapper från csn och lite andra papper osm jag har fyllt i. Bläää för pappersarbete, blä blä blä!

jag är jättetrött, ska sova nu så jag orkar med den tidiga träningen imorgon, vi har träning halv tio och innan det ska jag och M till doktorerna och lämna våra papper, health insurance things and súch stuff.

jag fick mina nycklar till lägenheten idag och sen har vi varit på wall mart och jag har köpt täcke och kudde och lakan. Sen när vi kom hem fixade jag lite med mitt bank account som jag fixade idag och sen packade jag upp och fixade allting. Känns konstigt att jag ska bo här så länge, det känns som att jag är på träningsläger. Knasigt är det i alla fall.

jag har köpt en mobil också, en ful men väldigt bra, jag får ringa och smsa för hur mycket jag vill för en dollar om dagen, asbra ju! eller? i dont know , jag bara köpte den för det lät bra, at&t är tydligen mycket dyrare, så jag tog den här haha och om jag inte vill ringa eller smsa en dag så kostar det ingenting. men så fort jag smsar så kostar det 1 dollar den dagen så då är det bara att sätta igång och smsa och ringa runt ;)

imorgon ska jag till international student center och sen till bre och någon annan tjej och sen en annan kille och fixa massa mer papper. kämpa kämpa kämpa! sen ska vi träna, jag måste handla middag och sådant jag har bara köpt frukost, jag åt en sandwich från subway tidigare, jag äter alldeles för lite mat. Blää men jag kommer nog in i matrutiner snart hoppas jag. Shit vad roliga och knasiga matgrejer de har härt borta :D spännande!!!

Hörs senare, imorgon för mig! PUSSSS PPUSSSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />