FIA

Jag fick en jätterolig bok från Pappa igår. Den ska guida lantisen i storstaden och tvärtom..


 skriven av : Noomi Hebert & Lena Ollmark

På en sida står det om rulltrappan.. Såhär skriver de: "Rulltrappor är till för att dra upp tempot i staden ännu mer. Genom att rusa, eller gå uppför rulltrappan sparar den stressade storstadsbon flera sekunder varje dag." Såhär står det om ledstången: " Listen man vilar handen på i rulltrappan går aldrig i samma hastighet som själva trappen. Det är uträknat. tar du det lugnt mot den kommer du att snart attt falla bakåt eller framåt". s. 38-39

Jag fick mitt ett gott skratt när jag läste det här, för det stämmer ju. Alla är jättestressade, varje morgon trängs folk i tunnelbanevagnarna för att de inte har tid att vänta 5 minuter tills nästa vagn som har betydligt mer plats.
Jag vet inte om ni har tänkt på det men det är alltid så att så fort man kommer till gången från pendeln till tunnelbanan så kommer man in i stressen. Man rusar med, och försöker gå om folk som går för långsamt, även fast man själv egentligen inte har bråttom.. 

KLOCKREN BOK! JAG REKOMMENDERAR DEN VERKLIGEN! TACK PAPPA :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det var jag som hittade den!!

2008-09-23 @ 16:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />