Emmy - att ha eller att vara?

Det är huvudfrågan i den bok jag läser just nu.. Den är jätteintressant och jag funderar massa kring det jag läser och håller med om det mesta som står i den. Det är verkligen en bok som rekommenderas : "att ha eller att vara" av Erich Fromm. LÄS LÄS LÄS!!! Prova att under en dag inte använda ordet har eller ha. För som de skriver i boken så har ägandets livsform tagit över varandets och det kan man se om man studerar vårat vardagliga språk. Meningar som "jag har en ide" har ersatt "jag tänker" och "jag har lust" har ersatt "jag vill". Vi lever i ett konsumtionssamhälle och vårat begär att äga blir bara större och större...



Såhär såg det ut i mitt och Sannas rum när vi var i Portugal förra året. HAHA shit vad med skor och skönhetsprylar :) oups, såg precis nu att de skorna som står på sjätte plats från den nedersta (de vitaste) är skor som jag fortfarande springer med idag. Kanske är dags att byta skor nu haha har ju faktiskt haft dem i över 8 månader haha. Det får bli nästa inköp... (har hört att dom får in de nya modellerna i januari)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />