Emmy ;D SM 2008

SM 2008 är avklarat. Igår sprang jag försök på 400m runt klockan 4. Jag kände mig i bra form och persade i försöket, 57.42, men kände att det fanns mer att ge. Däremot vet jag aldrig hur man ska kunna ladda om mellan loppen på ett par timmar. Jag åt mat, sov en stund, kollade på lite film och bara tog det lungt!
När jag väl skulle springa seminfinalen vid 21 så gick det inte så bra som det kunde ha gått... Jag hade för mycket respekt för de andra som jag mötte för de har ju sprungit så himla mycket bättre och dessutom så spände jag mig och vågade inte! Men jag är ändå nöjd med mitt PERS och sjundeplatsen!!!! Som min tränare sa "Du får inte glömma bort att det är en sekund bättre än förra året". Och det är ju faktiskt oerhört bra!!!!


Dessutom så om jag ska sammanfatta hela inomhussäsongen så har jag gått framåt väldigt mycket både mentalt och resultatmässigt! Jag har persat på 800m från 2.15.19 till 2.13.54 och från 58.40 till 57.42. Dessutom har de andra loppen jag har sprungit på 400m gått bra, tre av fyra lopp har varit under 58 och ett under 59. Så jag är verkligen nöjd med den här inomhusäsosongen, jag var vågat tro mer på mig själv. Däremot finns det såklart alltid saker att jobba vidare med. Jag ska jobba vidare med hur jag ska ladda om mellan försök och semi, hur jag ska våga ta ut mig, hur jag ska sluta ha respekt för andra och hur jag ska springa avslappnat och inte spänna mig!

Jag ser fram emot utomhussäsongen, känner att om jag får vara frisk och skadefri så kommer den bli riktigt bra för jag känner att det finns mycket mer i kroppen!!! Men först ser jag fram emot ett par vilodagar och därefter Portugal!!!

Kommentarer
Postat av: matte

jag tror mycket på dig emmy! Du såg knappt trött ut efter försöken (enligt filmen)!

2008-03-02 @ 12:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />