Mary -this is the new shit

This is my favo, just nu!

PEGGY LEJONHJÄRTA!
minns när Lollo spelade några låtar för mig av dem. Tyckte då att de inte var någon att hänga i granen, men min kärlek tills deras texter och melodier växte. Jag tror de kommer bli större än Håkan Hellström. This is the new shit.

AB Stockholmshem
Vi flydde byarna för stan. Vi flydde pappersbruken, fördomar och prat.
Bland Stockholms andra landsortsbarn vimlar vi på Krogen-utan-stereoapparat.
Skrattar vi åt dom som stannat hemma, som tar hand om våra gamla.
Vi borde skämmas.
Men här är trendset diktatur. Vi granskar våran spegelbild i skyltfönstren i smyg.
Vi tar ett tåg hem över jul.
Runt granen viskas det om dialekt och attityd.

min mest uttjatade låt av dem är "Att dansa och slåss". Ni kan lyssna på låtarna där uppe på länken!


image2913

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />