Mary - Löpet i ett nötskal!

Jag, Mickan och Micke drog till Stinsen för att shoppa loss vid lunchtid, typ. Vi hann vara där en halvtimma innan vi fick rusa tillbaka till Löp för att laga mat. Vi hade en timma på oss att laga och äta maten innan vi skulle ta tåget till Sätra. 
  Carbonara stod på lunch menyn
och det blev en "lill-lördag"- som Micke sa. (Vi brukar ju annars bara laga mat tillsammans på fredagar men nu blev det en måltid till). Jag organiserade genom att säga vad alla skulle göra, själv hade jag fullt sjå att mosa in spagettin i en liten kastrull. höhö.

Vad som gick åt till våran mastodont-lunch:
-4 paket bacon
- 1 stort paket spagetti.
- 3 carbonara-sås-påsar

Vi var fem pers som skulle äta och maten räckte nog till 10 pers. Haha, dessutom blev vi, mitt i allt, ännu stressade och fick mosa in så mycket som möjligt i fem lådor och springa till tåget. Där satt vi, 5 löpare, och vräkte carbonara mitt på pendeltåget. Löpet i ett nötskal !



Matlusten förstödes dock då David kom på att bacon liknar Mickes munsår, enormt mycket. Mums liksom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />