Mary - Give it up!

Åhoj,
jag har en idé vad jag ska göra med 2008. Det är en tjuvad idé, men jag ska berätta om den. I boken "Give it up", skriver Mary Carlomagnos om hur hon under ett år avstod från 12 olika saker, en per månad;

Januari - alkohol
Februari - Shopping
Mars - Åka hiss
April - Tidningar
Maj - Mobiltelefonen
Juni - Äta ute
Juli - TV/video
Augusti - Åka taxi
September - Kaffe
Oktober - Svära
November - Choklad
December - Multitasking

Hon, Mary, avstod alltså från saker hon älskade varje månad. Hon var stressad och pressad av sitt liv och ville förändra sin tillvaro. Inte för att jag har särsklit tråkig och enformig tillvaro, men jag är stressad  (precis som alla andra ungdomar). Men, man blir nog inte mindre stressad av att tex inte åka hiss i en månad.
Varför vill jag då göra det?
  Joho,
för att det verkar roligt och spännande. Se om man kan klara det. Egentligen tror jag idén är riktad till äldre människor med med större rutiner och erfarenhet. Kanske, kanske inte.

Ska fundera några dagar och se vad jag ska hitta på. Men ni måste hålla med om att de låter som en galet rolig utmaning? =)

image2858


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />