Mary - del 2 färd till skolan

Just det,
ni kanske undrar om jag sen
kom till skolan? Det gick inte så bra. Totalt tog det hela en timme att ta sig till skolan. Suck, är jag lat eller är jag lat? Jag skulle ju gå ut till bussen 8.54, då satt jag där och väntade och väntade och väntade. 9.03 tänkte jag, äh jag tar tåget till Sollentuna och åker buss därifrån istället. Så jag började traska upp mot tåget, men påvägen kom jag på att tåget går ju redan 9.07, så jag började springa om kom in på perongen just som tåget åkte IVÄG! Då såg jag att min buss kom in på stationen, ja den som jag hade väntat på. Då sprang jag ut från pendeltågsstationen men precis när jag kom ut börjde även bussen just åka iväg.
  började jag gå till den älskade skolan Rudbeck.

Det var ändå ingen viktig lektion som jag missade så mycket av. Tur i oturen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />