Mary: Min, bara min katt.

Jag räknar lite på hur gammal vår katt är egentligen (1 människoår=7kattår).
Mary: -Shet, Sissi är 60,3 år.
Mamma: -Ojda.
Mamma pratar till katten med gulli-gull röst.
Mamma: - Är du så gammal Sissi? 60 år?
Mary: -60,3
Mamma: - Har du varit ute idag Sissi? Träffat några kattkompisar. Mjao, mjao.
Sissi är cool och bryr sig inte om hur Mamma låter.
Mamma: -Träffat några hundar då? Voff Voff..
Sissi spelar fortfarande cool.
Mary: -Om nu Sissi är så gammal får du la tala lite mognare med henne, hon har nog växt ifrån gulli-gullet..
Mamma (med lite mognare röst): - Goddag fröken. Har trampat i rabbatten idag? Såg du några krokusar?
Sissi spetsar öronen.
Mamma: -Kissade du på några krokusar?
Mary: -Hahaha.
Sissi går då surt sin väg.

image3301
Sissi (t v <-- för de som inte förstår att hon t h är jag.)


Kommentarer
Postat av: Mcke

nja, det kan vara svårt att förstå bilden, det är ju du som är lingonkatten, höhö :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />