Fia ;D " Om jag säger såhär"

Igår var stora resdagen!
På morgonen hade vi lite flakproblem för vi kunde inte bestämma oss för vilket flak vi skulle ha. Där satt vi och hade lite ångest innan jag och Fransson beslutade oss för att åka och titta på ett av dem. Vi skulle till slussen och ta en buss mot Orminge, och fyfan vilken resa!! Vi satt på bussen i typ 30min och innan det hade vi åkt massa tåg.. Det var extra jobbigt för vi hade inte ätit någon lunch, så vi var lite småglada :)
Vi hoppade av vid boovägen och sen kollade vi in lastbilen och bestämmde oss för att ta det flaket! Gubben som ansvarade för uthyrningen babblade konstant om hur det hade varit tidigare år, hur mycket lastbilarna hade kört o s v. Men något som var riktigt irriterande var " om jag säger såhär" som han hade med i varenda mening.

"Men om vi säger såhär, det här flaket är större än de andra och om vi säger såhär så tror jag att det här är lagom..."

"Men om vi säger såhär jag låter er åka runt på flaket i tre timmar, men om jag säger såhär så tror jag inte ni vill det för om jag säger såhär så brukar de flesta tröttna efter 1-2 timmar.."

Efter det åkte vi hem igen, så från dörr till dörr tog det 4 timmar! Aaah! Sen skulle jag packa och sätta mig på pendel igen och Fransson skulle sitta på tåget i 2 timmar hem till Gävle..

Nu har vi ett studentflak för 40 pers och det känns riktigt bra! Så se till att planera in den 5 Juni i almenackan för då ska ni få åka flak med löparna och det är en upplevelse!!

image3250

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />