Emmy ;D

Att bo tätt inpå varandra kan vara väldigt roligt men många gånger är det mer jobbigt än roligt!
Särskilt när det handlar om att visa andra respekt! Tänk er in i den här situationen...
Du är jättetrött, har inte sovit bra på flera dagar och du tänker att idag jag ska gå och lägga mig i tid så blir jag pigg imorgon. Så under dagen går du omkring och är irriterad på att alla andra verkar ha så mycket energi men du håller dig ändå från att fräsa åt de små energibomberna med tanken "att imorgon kommer jga vara lika pigg". Men tänk dig då när du går och lägger dig tidigt som du hade planerat så får du inte sova! Det är folk som knackar på dörren, springer och smäller i korridorsdörrar och skriker som stuckna grisar!
Okej jag kan förstå att man inte vill tassa omkring på tå klockan nio på kvällen men man behöver ju iallafall inte skirka och knacka på dörrar till dom som man VET sover!
En annan sak som alla borde fatta men som tydligen inte alla gör är att om någon som är jättetrött och vill sova säger åt dem som är livliga precis utanför dörren att "snälla kan ni inte vara lite tysta" så behöver man INTE göra sig löjlig och härma och skratta åt den personen!

Jag har råkat ut för det här flera gånger, det har hänt att jag har legat och gråtit i sängen för att jag är så jävla förbannad. Jag är arg på att folk inte kan respektera varandra!!!! jag säger inte att jag aldrig har varit livilig när andra vill sova, det har faktiskt hänt och det ber jag om ursäkt för nu när jag vet hur jobbigt det är!
Jag är dundersäker på att det inte bara är jag som har upplevt detta, särskilt inte under den senaste tiden på löpet!

Och då kommer jag ganska snabbt in på mitt andra irritationsobjekt för dagen, som jag tror har att göra med att vi inte för den sömn vi behöver. Jag har faktiskt lagt märke till att de flesta går omkring och är irriterade på varandra, småfräser och liknande, det är inte någon bra stämning. Det tycker jag är väldigt tråkigt eftesom jag vet att vi kan ha en mycket bättre stämning än såhär! Jag skulle vilja beskriva hur folks ilska är på löpet (och på andra ställen också). Först är det något som händer, sedan går man och tänker på det, sedan händer det fler och fler saker som man missuppfattar och vänder till det negativa, sedan till slut så får det inte plats mer saker inombord så då exploderar man. Jag ser det framför mig som ett bubbelgum. Tänk er att du stoppar in tuggummit i munnen, du tuggar och ruggar, sedan börjar du blåsa ut en bubbla som bara blir större och större och tillslut så spricker bubblan för att den är alldeles för stor för att hålla sig hel. Det är när bubblan spricker som folk börjar bråka på riktigt med varandra! Jag tror att det redan är några bubblor som har spruckit och att det är fler på gång ;)

Men men inte mycket man kan göra, bara fortsätta vara glad och le. Har gjort en låång attgöralista så jag borde inte sitta här och skriva av mig (särksilt inte när det finns folk som tar åt sig) men jag tycker att det är skönt att skriva av sig lite så det kommer jag att fortsätta göra så folk får bli irriterade om dom vill ;) Det är upp till dom om dom vill läsa eller inte :) Nu ska jag plugga körtkortsteori ha det bra för det har jag Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />