Emmy ;D

189563-2351

Löpningen är inte längre bara en hobby, det är min livstil!
Nästan allt jag göra och planerar att göra gör jag utifrån löpningen. Jag prioriterar träning framför mycket annat och får ångest om jag gör något "dåligt" som jag vet är mindre bra för löpningen.
Hela mitt liv är just nu löpning! Och jag gillar det... men långt inne i bakhuvudet maler en röst från helgen "det är viktigt att ha ett liv utanför löpningen, den får inte ta över hela livet", "det är viktigt att ha vänner som inte idrottar", "om man har byggt upp sin värld med bara löparsaker så raserar hela ens värld om det händer något, tex om man blir skadad". Och jag har verkligen tänkt på det här efter helgens föreläsningar, jag har verkligen inget liv utanför löpningen. Alla (eller ok de flesta) av mina vänner håller på med friidrott, hela min vardag är uppbyggd av träning, om jag inte tränar, planerar jag och tänker på träningspassen jag har gjort eller ska göra, planerar jag hur och när jag ska träna imorgon eller i övermorgon och om jag blir skadad eller sjuk och inte kan springa så mår jag riktigt dåligt. Jag måste se till att löpningen inte tar över mitt liv, för jag vill ha något att vara glad över även om löpningen inte går bra. För det är ju trots allt bara en hobby, eller?

Och sedan har jag jag funderat jättemycket på det jag fick hör under helgen "tänk efter vad du vill med ditt liv"...
Svaret är: !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />