Mary ;D

Guuud,
vilken dag. Helt slut.

Först vår vanlig morgonstress och uff-luff-skump busstur. Sen skrika på 00:barnen hela dan för de har noll respekt för oss nu sista dagen. Plus att Fia och jag flätade typ alla 150 ungar på friidrottsskolan kändes det som. Sen stressa till Roslagsbanan, tunnelbanan, flygbussen. Och DÄR på flygbussen tog jag fram mitt bokningsnummer..hm nu ska vi se. Göteborg-Bromma. Vahh? Nää. Läste igen. Göteborg-Bromma. Helvete! Jag har bokat åt fel jävla håll. Höll på att dö. Jag gick fram till informationen på Bromma och räckte fram mitt papper och sa: Jag har bokat åt fel håll, vad ska jag göra? Kan ni hjälpa mig? Mina ögon fylldes av tårar för jag var så jävla trött och stressad på allt. En kvart senare hade den snälla tanten bokat om mig på ett flyg som gick då om tugo minuter. Även fast man egentligen inte kunde boka om min biljett, visst fick jag betala lite extra, men guuud i himmelen vad glad jag blev. Tårarna rann medan jag checkade in bagage och gick igenom säkerhets-saken. 10 min innan planet skulle åka klev jag på planet, sist. Tur. Tårarna sluta rinnan när vi äntligen lyfta, fy fan vad världen är vacker uppifrån. Jag satt där mållös tills mackan och drickan kom. När jag kollade ut igen var himmelen full av moln och vi skulle precis landa.
   Där på Landvetter i Göteborg stod jag snällt och väntade på mitt bagage. Och gissa vad, såklart skulle min helvetes väska inte dyka upp utan jag fick vackert ringa i två telefoner för borttappat bagage. Sen fick jag en väg beskrivning av en tjej och hamnade på bagageutlämning. Hej hej, har ni sett min röda väska? Nej, nej. Fyll i lite papper här så kommer den säkert med nästa flyg. För eftersom jag checkade in så sent hann inte min väska med mitt flyg. Grejen är att mina spikskor ligger i den väskan! Jag har andra spikskor men de är mina favvisar.
   Väl hemma ringer jag till den där bagageutlämningen igen. Hej, har min väska kommit? Jag flög med Malmö Avition. Är det Mary eller? Hm, ja..? Jag ska kolla, Mary. Tack. Typ 10 samtal senare har de hittat min väska och den ska bli hemkörd nu mellan nio och tolv.

(För er som inte orkar läsa allt: Jag bokade flyget åt fel håll och min väska tappades bort. Båda sakerna är nu lösta)

Imorgon springer jag 16.15. Jag har inte ens hunnit bli nervös.


image1002



Jag blev glad då du ringde mig den där kvällen
förstod du inte det?
Jag är rädd för att krypa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />