Mary- Finns det fler röda julstjärnor?

Jo när jag läser tidningar bläddrar jag oftast snabbt igenom den tills man kommer till "Insändare", "Egna åsikter" eller vad sidan brukar heta. Där kan vanliga, dödliga personer utan nån som helst bakgrund i det journalistiska ämnet, eller de som tror de vet allt om allt, skriva. Det brukar då resultera i en mängd ganska skrattretande åsikter.       
        T ex i min egna hemtidning "Göteborgsposten" så är det alltid minst en åsikt om västtrafik -om spårvagnar som låter, bussar som inte stannar, tåg som är försenade, chaufförer som inte kan svenska osv. 
 
Iaf, idag läste jag som vanligt insändarsidan och där hade "S Sjögren" skickat in sin syn på julstjärnor, sånna man har i fönstren. Hon menade att de inte finns några röda julstärnor att köpa längre. Alla, ja då menar hon ALLA, är vita, grå, svarta, blåa. Ja, alla färger utom själv julfärgen röd. Hon har tydligen en hel del till på sin sida också.
   Hon var exempel vid på Åhlens och kollade efter röda julstjärnor då plötsligt hittade hon en i ett skyltfönster som expiditen snällt fick plocka ner. När nerplockningen skedde samlades en stor skara människor (4-5 pers) och alla hade samma fråga: "Finns det fler röda julstärnor?"

Hett tips till Sjögren. Starta en grupp på facebook.

ps. Jag håller dessutom med dig fullt ut.


Kommentarer
Postat av: Micke

smart mary ;D men varför inte starta ett företag för röda stjärnor istället ? :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />