Fia ;D

Idag när jag satt på tåget och bläddrade i Metrotidningen såg jag en intressant artikel om namnbyte. Det har blivit jättepopulärt att byta efternamn och det fanns några namn som var väldigt flummiga som hade blivit godkända.
Jag kommer tyvärr inte ihåg några nu men det var ett par som hade bytt namn till Trollefur. Frun hade blivit kallad för trollet som liten och paret tyckte om att gå i skogen och fur stod för något slags träd.

Ifall man ska byta efternamn ska det bli till något personligt annars kan man lika gärna strunta i det. Jag vet inte ifall jag skulle vilja byta bort mitt efternamn, jag tycker om det och det är inte så många som har det! Annat skulle ha varit om jag hette Johansson, Eriksson eller något annat vanligt efternamn. Då hade jag säkert velat byta så att man inte lätt blir en i mängden. Jag kommer ihåg en lärare som min syster hade förra året för han hette blabla Lång men han var inte så lång ;) Det var lite roligt!

Undra vilket namn jag skulle ha tagit, vad skulle ni vilja ha för efternamn?

image2731
Här har vi två som har de mest vanliga svenska efternamnen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
height="0" alt="" />